کشف مواد منفجره، شیمیایی و سلاح‌های داعش در عراق

یحیی رسول، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای امنیتی عراق اعلام کرد: کماندوهای تیپ ۲۰ سازمان اطلاعات نظامی این کشور انبار مهمات داعش را در شمال موصل کشف کردند که شامل ۵۰ خمپاره و سه بسته انفجاری بود.

رسول در ادامه با بیان اینکه نیروهای نظامی عراق توانستند کمربند انفجاری، دو بمب و دستگاه تلفن همراه را در الانبار عراق کشف کنند، افزود: این نیروها چهار موشک موسوم به "جهنم" و هشت مین ضد تانک که منفجر شده بود را در روستای "عدایه" شناسایی کردند.

همچنین نیروهای امنیتی به فرماندهی عملیات نینوا ۱۱ بمب ساخت داخل را کشف و ضبط کردند.

همچنین رسول افزود، نیروهای امنیتی در این فرماندهی در عملیات دیگری در حال پاکسازی منطقه رکارک بودند که به کارگاه ساخت بمب داعش دست یافتند که شامل دو گلوله توپخانه‌ای، ۳۲ خمپاره انداز، ۱۵ مین ضد سپر و دیگر تجهیزات نظامی بود و همه اینها توسط گروه مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

رسول گفت: یک مظنون که در نینوا تحت تعقیب بود، بازداشت و اقدامات قانونی در مورد او اتخاذ شد. همچنین نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار توانستند پنج گالن شامل بنزین، روغن و مانند آن و مواد منفجره را کشف کنند.

سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای امنیتی عراق در پایان از دستیابی این نیروها در فرماندهی عملیات الانبار به کمربند انتحاری، بمب و دیگر تجهیزات نظامی داعش در مرکز الانبار خبر داد.