کاهش محبوبیت حزب مرکل در بین شهروندان آلمانی

نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه "یوگو" نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی محبوبیت خود در بین شهروندان آلمانی را از دست داده اند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که این احزاب با 2 درصد کاهش 32 درصد آراء شهروندان را کسب کرده اند. حزب سوسیال دموکرات هم با 1 درصد صعود 18 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم بدون تغییر 15 درصد آراء ، سبزها هم با 1 درصد افزایش 12 درصد آراء و چپ ها هم با 1 درصد کاهش 10 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند. حزب لیبرال دموکرات آلمان هم 9 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

بر اساس نتایج این نظر سنجی اکثریت قریب به اتفاق 68 درصدی شهروندان المانی همکاری تنگاتنگ تر اروپا در زمینه سیاست امنیتی و خارجی را خواستار شدند. 17 درصد هم مخالف این ایده بودند.

همچنین نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که حدود سه چهارم شهروندان آلمانی ( 74 درصد) رویکرد دولت آلمان که در عملیات نظامی در سوریه مشارکت نکرد را درست دانسته  و تنها 16 درصد شهروندان با آن مخالف بودند.

بر این اساس حدود 34 درصد شهروندان آلمانی هم از افزایش بودجه دفاعی دولت آلمان حمایت کرده ، 29 درصد بودجه فعلی را کافی دانسته و حدود یک پنجم شهروندان هم خواستار کاهش بودجه نظامی بودند.