قطر با اردن مهربان می شود

دولت اردن در حال بررسی پذیرش سفیر قطر در «امان» است.

سال گذشته در پی قطع روابط چهار کشور عربی با قطر، دولت اردن از سفیر دوحه خواست تا امان را ترک کند و تأکید کرد که شخص سفیر به عنوان یک فرد مقیم اردن می‌تواند بدون انجام وظایف رسمی در کنار خانواده خود در این کشور بماند و دوحه نیز با این تصمیم اردن تعامل مثبت داشت و از اقدام منفی خودداری کرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم» طی یک سال گذشته سفارت قطر در امان فعالیت خود در سطح کاردار ادامه داد و پروازهای تجاری و اقتصادی دو کشور نیز همچنان ادامه یافت و اخیرا نیز وزیر خارجه قطر در پیام‌های مثبتی تأکید کرد که دوحه خواهان «روابط خوب و برادرانه» با اردن است.

مجلس نمایندگان (پارلمان) اردن نیز بارها خواستار بازگشت سفیر قطر به امان و پایان دادن به تعطیلی دفاتر شبکه الجزیره در این کشور شده است.

آنچه اکنون در سطح اردن رخ می‌دهد از این جهت تازگی دارد که امان در حالی بازگشت سفیر قطر به امان را بررسی می‌کند در حالیکه همچنان مواضع خود برای عدم دخالت در منازعه بین کشورهای یاده شده را حفظ کرده است.

چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین از حدود یک سال قبل روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند.