بلبل‌زبانی مقام آمریکایی درباره یمن

فرماندهی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که بر این باور است که حملات هوایی گسترده به مناطق ساحلی که به بیش از 230 حمله به شهرهای "حرض" و "میدی" در مرز با نجران عربستان رسیده می‌تواند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به تسلیم وادارد اما این هدف ریاض و ابوظبی هنوز محقق نشده همچنان که افزایش فشارهای واشنگتن علیه انصارالله هنوز نتیجه نداده است.

منبعی در جنبش انصارالله اعلام کرد که اواخر ماه گذشته میلادی پیام‌هایی از متئو تولر، سفیر آمریکا در یمن به صنعاء رسید که تهدید کرده که در واکنش به افزایش حملات موشکی علیه عربستان، به الحدیده حمله می‌شود.

طبق گزارش این منبع، تولر با این مضمون مقامات صنعاء را تهدید کرد که هدف قرار دادن و حملات علیه عربستان را متوقف کنید در مقابل حمله علیه الحدیده متوقف می‌شود.

در همین راستا، صالح الصماد، رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرده بود: توقف کامل حملات هوایی علیه یمن و همچنین توقف حمایت از نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز عربی در مقابل توقف شلیک موشک‌های بالستیک انصارالله به عربستان است.

در همین راستا، ائتلاف متجاوز عربی به علت عدم قدرت تصمیم گیری درخصوص تداوم جنگ یا صلح از پاسخ دادن به این پیام‌ها امتناع کرد؛ سپس صالح الصماد به استان الحدیده رفت تا با دعوت به "راهپیمایی سلاح‌ها" به تهدیدهای تولر پاسخ دهد، اما وی در اثنای خروج از ساختمان دانشگاه الحدیده در نوزدهم ماه جاری میلادی از سوی ائتلاف متجاوز عربی مورد هدف قرار گرفت و شهید شد.