مسئول اصلی جنایات در یمن

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره تداوم جنایات عربستان سعودی علیه ملت یمن و به شهادت رساندن سمبل‌های مقاومت در این کشور با هدف به زانو درآوردن مردم این کشور گفت که هرچه قدر تجاوزهای عربستان سعودی تشدید شود، اراده ملت یمن در هم شکسته نخواهد شد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین اظهار داشت: ملت یمن بار دیگر تاکید می‌کند که با وجود تلاش‌های آمریکایی و سعودی برای به زانو درآوردن این ملت، به اصولش پایبند است. ملت یمن امروز قوی‌تر از گذشته بازگشته است و نخواهد پذیرفت که تحت هیمنه آمریکایی و سعودی باشد.

القحوم تاکید کرد: ما از همان آغاز تجاوز عربستان به کشورمان، کفن به دست و آماده فداکاری به هر قیمتی بودیم.

وی درباره جنایت آل سعود در ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن، گفت: شهید «صالح الصماد» به قضیه فلسطین ایمان داشت و شهادت او نه تنها برای یمن که برای امت عربی و اسلامی یک خسران بود. اما «مهدی المشاط» جانشین او نیز تاکید کرده است که باب جنگ با دشمن باز است و باید تبعات این ترور و جنایاتش را بپذیرد.

این رهبر انصارالله تاکید کرد: این یمنی‌های هستند که تصمیم‌گیرنده‌ هستند و آینده‌ آنها به دست خودشان است و بحران آنها داخلی نیست بلکه خارجی است.

وی تاکید کرد: دستور تجاوز به یمن از واشنگتن صادر شد و توقف این تجاوز نیز به دست آن است و مسئولیت این جنگ برگردن آمریکاست.