ترامپ بار دیگر ناز آورد!

در این رویداد سالانه خبر‌نگاران در کاخ سفید با رئیس جمهور شام صرف می‌کنند. امسال نیز کارگزاران قدرتمند و مشاهیر یکشنبه شب در کاخ سفید دور یکدیگر جمع خواهند شد، اما رئیس جمهور آمریکا در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

ترامپ که رسانه‌ها را «دشمن مردم آمریکا» می‌خواند، درست مانند سال گذشته که به جای این مراسم در پنسیلوانیا به سخنرانی پرداخت، امسال نیز در میشیگان رفت و در این مراسم سنتی غایب خواهد بود.

به نوشته سی‌ان‌ان، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید نماینده رئیس جمهور در این مراسم خواهد بود.

هر ساله خبرنگاران و مقامات دولتی در این مراسم دور یکدیگر جمع می‌شوند تا متمم اول قانون اساسی آمریکا را جشن بگیرند.

ترامپ سال گذشته نیز جشن سالانه مطبوعات را نادیده گرفت. از سال 1981 که «رونالد ریگان» شرکت در این مراسم را به علت طرح ترورش از دست داد، این اولین بار است که یک رئیس جمهور آمریکا از شرکت در این مراسم سرباز می‌زند.

«مارگارت تالو»، رئیس انجمن خبرنگاران کاخ سفید و خبرنگار ارشد خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد رئیس جمهور در این مراسم شرکت نخواهد کرد، اما او (ترامپ)، از اعضای هئیت اجرایی دعوت می‌کند تا در این مهمانی به ما پیوسته و در کنار ما جشن بگیرند.

پیش از این که ترامپ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند، در سال 2011 در این مهمانی که به میزبانی «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا برگزار شد، شرکت کرد.