به گزارش مهر، با وجود انقلابهای سیاسی، سونامی های ویرانگر و پایان جنگی پر هزینه، سال ۲۰۱۱ در سرتاسر جهان سالی پرحادثه بوده است. اما برای آمریکایی ها سال ۲۰۱۱ از نظر استرس و شادی کمی متفاوت تر از سال ۲۰۱۰ بوده است.

بر اساس نتایج به دست آمده از ۳۵۰ هزار نظرسنجی هایی که توسط موسسه گالوپ در سال ۲۰۱۱ انجام شده میانگین سالانه نشان می دهد ۴۹.۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ها در سال ۲۰۱۱ شادی و خوشحالی زیادی را تجربه کرده اند و ۱۱ درصد از آنها تجربه لحظات پر استرس و نگرانی بدون وجود شادی را داشته اند.

تنها در یکی از روزهای سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۵ درصد از افراد استرس زیادی را تجربه کرده اند در حالی که این تعداد در سال گذشته ۶ روز بوده است.

بر اساس نتایج گالوپ، پر استرس ترین روز سال ۲۰۱۱،۲۷ اپریل سال ۲۰۱۱ بوده است، زمانی که وقوع تندبادهای وحشتناک جان ۳۰۰ نفر را در آمریکا گرفت و ۱۱ میلیارد دلار خسارت وارد آورد. در پی آن پر استرس ترین روز سال روز پرداخت مالیات در ۱۸ اپریل و روزهای نزدیک به بحرانهای بین المللی از قبیل انقلابهای مصر و نشت رادیواکتیو به آبهای اقیانوس از نیروگاه فوکوشیما دائیچی در پی وقوع زمین لرزه ۹ ریشتری و سونامی در ژاپن بوده است.

بر اساس گزارش لایو ساینس، در مقابل، شادترین روز سال ۲۰۱۱ روز کریسمس، روز شکرگزاری و عید پاک است، این نتایج با نتایجی که پیش از این از طریق بررسی پیامهای منتشر شده بر روی توئیتر درباره شادترین روز جهان منتشر شده بود همخوانی دارد.