ترسِ ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در سخنرانی خود در گردهمایی میشیگان اعلام کرد لازم است جمهوری‌خواهان همچنان اکثریت مجلس نمایندگان را حفظ کنند در غیر این صورت او با استیضاح از جانب دموکرات‌ها روبرو خواهد بود.

ترامپ در جمع هوادارانش در گردهمایی ایالت میشیگان اعلام کرد: ما باید همچنان اکثریت مجلس را در اختیار داشته باشیم؛ زیرا اگر به صحبت‌های مکسین واترز گوش دهید می‌شنوید که او در حال تکرار این جمله است: ما ترامپ را استیضاح خواهیم کرد.

مکسین واترز، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا، بارها خواستار استعفا یا استیضاح رئیس جمهور آمریکا شده است. واترز هفته گذشته در نیویورک ترامپ را ترغیب به کناره‌گیری از ریاست جمهوری آمریکا کرد. واترز در این باره خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: به نظر نمی‌آید من همچنان مجبور به ادامه این مبارزه با شما بر سر اینکه شما باید استیضاح شوید، باشم؛ زیرا فکر نمی‌کنم شما شایستگی حضور در آنجا را داشته باشید. پس از آن جا بروید.

با این حال نانسی پولسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، درباره تلاش نمایندگان دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ هشدار داد و گفت: اقدامات دموکرات‌ها برای کشاندن ترامپ به سمت استیضاح می‌تواند به حزب دموکرات پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس آسیب بزند.

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه در این باره گفت: از بعد سیاسی به نظر من این کار به سود جمهوریخواهان خواهد بود. آنچه ما به دنبال بیان آن هستیم این است که نشان دهیم آنها چه اقداماتی را در جهت تضعیف خانواده‌ها در این کشور انجام می‌دهند و نیز اقداماتی که ما در حال حاضر در جهت افزایش دستمزد خانواده‎های آمریکایی و کاهش هزینه‌های آنها انجام می‌دهیم، چه مواردی است.

نتایج یک نظرسنجی جدید که روز پنج شنبه منتشر شد نشان داد در صورتی که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را پس از انتخابات میان دوره‌ای در اختیار بگیرند، بیش از 70 درصد حامیان دموکرات‌ها خواهان پیگیری روند استیضاح رئیس جمهور از سوی آنها خواهند شد.