سکوت بان کیمون درقبال انفجارهای تروریستی

به گزارش فارس، در حالی که شورای امنیت به ریاست دورهای نماینده روسیه، انفجار خونین روز گذشته دمشق را محکوم کرد، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل همچنان در خصوص حملات ترویستی در سوریه ابراز نگرانی میکند و آن را محکوم نمیکند.

انفجاری تروریستی که روز گذشته(۶ ژانویه) در محله المیدان دمشق روی داد، جان ۲۶ نفر را گرفت و بیش از ۶۰ مجروح بر جای گذاشت.

بان کی مون در بیانیه به ابراز نگرانی بسنده کرد و افزود: باید همه انواع خشونت به هر شکلی که باشد پایان یابد.

بان کی مون در انفجار پیشین دو هفته گذشته در دمشق نیز که در دو مقر امنیتی رخ داد و ۴۴ نفر کشته و بیش از ۵۰ زخمی بر جای گذاشت و شورای امنیت به ریاست نماینده روسیه نیز آن را محکوم کرد، به ابراز نگرانی بسنده کرده بود.

هنوز روشن نیست که چرا دبیر کل سازمان ملل از انفجارهای تروریستی که شمار زیادی غیرنظامی سوری در آن کشته شده‌اند، محکوم نمی‌کند.

در حالی که گروههای مسلح در سوریه از ماه مارس فعال شدهاند و از جانب برخی کشورهای غربی و عربی و همچنین برخی کشورها در منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی میشوند و به گفته فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، بیش از ۱۲۰۰ نیروی ارتشی و امنیتی و دهها غیرنظامی را کشتهاند، از جانب برخی کشورهای غربی بخصوص آمریکا و برخی نهادهای بینالملل مانند شورای حقوق بشر و همچنین دبیر کل سازمان ملل نادیده انگاشته میشوند.