نقشه های آمریکا و کره جنوبی برای آقای "کیم"

سونگ در این گفت‌وگوی تلفنی درباره قصد سئول برای اجرای توافق حاصل شده با کره شمالی درباره خلع سلاح اتمی و ایجاد صلح در شبه جزیره کره خبر داد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی درباره موفقیت گفت‌وگوهای تاریخی در سطح بالا میان سران دو کره صحبت کرد و گفت که سئول تلاش‌های خود را برای خلع سلاح اتمی به کار خواهد گرفت. سونگ به ماتیس گفت، کره جنوبی همواره با آمریکا در موضوع کره شمالی مشورت‌ خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید هم درباره این گفت‌وگوی تلفنی گفت بعد از دیدار سران دو کره، وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا درباره نتیجه این دیدار گفت‌وگو کردند و هر دو تعهد خود برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک و خلع سلاح اتمی کامل و غیرقابل بازگشت کره شمالی بر اساس قعطنامه‌های شورای امنیت را اعلام کردند.

همچنین دو طرف توافق کردند همکاری‌ها برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و حمایت دیپلماتیک از تلاش‌ها برای خلع سلاح اتمی کره شمالی را ادامه دهند.

روز جمعه 27 آوریل سران دو کره با یکدیگر در روستای آتش‌بس مرزی دیدار و سران دو کشور گفت‌و‌گوهای جدی و صادقانه‌ای درباره طُرُق رسیدن به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و ایجاد صلح دائمی و برقراری روابط بین دو کُره داشتند. دو طرف همچنین در زمینه ارتباط دائمی میان شهرها و روستاهای مرزی توافق کردند.

پس از این دیدار، دو طرف توافق کردند که مذاکرات در سطح کارشناسان دو کشور ادامه یابد. در صورت رسیدن به توافق نهایی بین دو طرف، رهبران کره جنوبی و کره شمالی دوباره دیدار و توافقنامه مذکور را امضا خواهند کرد.

دو کره توافق کردند به منظور کاستن از تنش‌ها، ماه آینده مذاکرات سطوح بالای نظامی بین دو کشور برگزار شود. دو کشور توافق کردند اقدامات خصومت آمیز علیه یکدیگر را متوقف کنند.

بعد از این دیدار تاریخی، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد که کره شمالی پیشنهاد داده است، در ماه می (ماه آینده میلادی)، سایت آزمایش اتمی خود در «پانگیی-ری» را تعطیل کند.

اواخر ماه مارس یا اوایل ماه ژوئن نیز قرار است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.