کاهش حمایت جوانان آمریکایی از حزب دموکرات

نشریه هیل با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد حزب دموکرات آمریکا در حال از دست دادن محبوبیت خود در نزد رأی‌دهندگان جوان آمریکایی است. نظرسنجی رویترز-ایپسوس در فاصله بین ماه‌های ژانویه تا مارس برگزار شد. شانزده هزار جوان آمریکایی (متعلق به نسل هزاره) در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

براساس نتایج این نظرسنجی، 46 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، به نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های متبوعشان رأی خواهند داد. این در حالی است که نظرسنجی مشابهی که سال 2016 میلادی انجام گرفته بود، حمایت 55 درصدی جوانان آمریکایی را از نامزدهای حزب دموکرات نشان می داد. بدین ترتیب، دموکرات ها در دو سال گذشته شاهد کاهش 9 درصدی محبوبیت خود در میان رأی دهندگان جوان آمریکایی بوده اند.

در ادامه این گزارش آمده است 28 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز-ایپسوس اعلام کردند به نامزدهای جمهوری خواه ایالت های متبوعشان رأی خواهند داد که در مقایسه با نظرسنجی برگزارشده سال 2016، یک درصد افزایش را نشان می دهد.

در ادامه گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز آمده است محبوبیت دموکرات ها بالاخص در میان جوانان 18 تا 34 ساله در حال کاهش است. در نظرسنجی سال 2016، چهل و هفت درصد جوانان سفیدپوست نسل هزاره حمایت خود را از نامزدهای حزب دموکرات اعلام کرده بودند؛ این در حالی است که در نظرسنجی سال جاری این رقم به 39 درصد کاهش یافته است.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه خود را برای انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر آماده می کنند. جمهوری خواهان امیداورند بتوانند اکثریت خود را در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا حفظ کنند.