عزم جزم ارتش سوریه برای نابودی تروریست ها

سایت‌های نظامی در حومه «حماه» و «حلب» در «یک تجاوز جدید با موشک‌های دشمن» هدف قرار گرفته‌اند؛ این منبع اعلام کرد که این حمله ساعت 22:30 یک شنبه شب به وقت محلی انجام شده است.

شبکه خبری روسیاالیوم شب گذشته به نقل از روزنامه 'تشرین' سوریه گزارش داد که حمله موشکی به حومه حماه و حلب با 9 فروند موشک بالستیک از پایگاه های آمریکا و انگلیس از خاک اردن صورت گرفته است.

یک منبع آگاه نیز در گفت وگو با ایرنا با تایید این حمله، اعلام کرد که شب گذشته پایگاه های نظامی ارتش سوریه در استان های حلب و حماه مورد حملات موشکی قرار گرفت که در اثر آن بنابه آخرین اخبار 19 نظامی و غیر نظامی سوری شهید و 70 تن دیگر زخمی شدند.

وی با رد اخبار رسانه های غربی - عربی که مدعی شده اند 18 مستشار ایرانی در اثر این حملات به شهادت رسیده اند، گفت: تاکنون هیچ گزارشی از شهادت نیروهای مستشار ایرانی در حملات شب گذشته (یکشنبه) به پایگاه های ارتش سوریه در استان های حماه و حلب واصل نشده است.

یک منبع در پارلمان سوریه نیز در گفت ‌وگو با ریانوستی هدف حمله شب گذشته به پایگاه های ارتش سوریه را انبارهای مهمات ارتش این کشور دانسته و گفته که این تجاوز احتمالاً با یک حمله هوایی انجام شده است.

منبع مورد استناد ریانوستی گفته یکی از سایت‌های هدف حمله، انبار مهمات تیپ 47 ارتش سوریه و هدف دیگر، یک انبار مهمات در شرق حلب، واقع در بین شهر المالکیه و فرودگاه النیرب بوده است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوریه نیز اعلام کرد که این حمله علیه یک پایگاه ارتش این کشور در نزدیکی شهر «سلحب» که تیپ 47 در آن قرار داشته انجام شده است.

مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه نیز اعلام کرده که انفجارهای یک شنبه شب در حومه «حماه» و «حلب» باعث ایجاد زمین‌لرزه‌ای به قدرت 2.6 در مقیاس ریشتر در منطقه هدف شده است.

** قسمتی از دلایل حمله به پایگاه های ارتش سوریه در حلب و حماه

شکست گروه های تروریستی به ویژه داعش در سوریه طی سال گذشته که مورد حمایت همه جانبه، آمریکا و کشورهای غربی - عربی بود و برچیده شدن خلافت خودخوانده این گروهک تروریستی در سوریه و عراق و همچنین شکست اخیر دیگر گروهک تروریستی حاضر در سوریه یعنی جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق و جلوگیری از ادامه حملات ارتش سوریه به مواضع گروه های تروریستی در اردوگاه یرموک و حجر الاسود از دلایل حملات شب گذشته به پایگاه های ارتش سوریه در استان های حلب و حماه بشمار می رود.

عملیات ارتش سوریه برای آزاد سازی جنوب دمشق (یرموک، حجر الاسود، القدم، ببیلا، و یت سحم) که از تاریخ 30 فروردین آغاز شده و با پیشروی نیروهای سوری و آزادسازی شماری از مناطق متصرفه از دست تروریست ها ادامه دارد، موجب عصبانیت حامیان تروریست ها یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و عربستان شده و ائتلاف غربی - عربی - عبری حامی تروریست های تکفیری با بمباران و حملات موشکی خود به دنبال جلوگیری از پیروزی ارتش سوریه در جنوب دمشق و دیگر مناطق این کشور و در عین حال ممانعت از شکست تروریست ها می باشند.