به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، لئون پانتا در جدیدترین اظهارات خود دروغین بودن ادعاهای پیشین واشنگتن و همپیمانان اروپایی و اسرائیلی اش را به اثبات رساند.
وی طی گفتگو با شبکه تلویزیونی CBS آمریکا با بیان اینکه ایران در حال حاضر به دنبال ساخت بمب هسته ای نیست خواستار ادامه تلاشهای دیپلماتیک و فشار اقتصادی برای ترغیب این کشور به مذاکره شد.

پانتا بار دیگر ضمن مخالفت با هر گونه اقدام یکجانبه از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد این مسئله می تواند نیروهای آمریکا در منطقه را از سوی ایران به خطر بیندازد. به گفته وی، بهترین گزینه برای واشنگتن و تل آویو همکاری در این موضوع است.

وزیر دفاع آمریکا در این گفتگو که شب جمعه ضبط شده و امروز از شبکه CBS پخش شد گفت دولت باراک اوباما به این نتیجه رسیده است که ایران به دنبال ایجاد زرادخانه هسته ای نبوده و به دنبال استفاده علمی و صنعتی از فناوری هسته ای است.

این سخنان در حالی از سوی رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا(سیا) مطرح می شود که کاملا مغایر با اظهارات مقامات غربی در مورد اهداف برنامه هسته ای صلح آمیز ایران بوده و اعترافی تلویحی به دروغین بودن ادعاهای آنان تا کنون است.

این در حالی است که شبکه العربیه در خبری فوری به نقل از وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده بود که آمریکا به هر گونه تلاش ایران برای بستن تنگه هرمز پاسخ خواهد داد.