دیدار آقای فراری از جزیره جنجالی

احمد عبید بن دغر، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در این دیدار که با حضور رمزی محروس، استاندار سقطری برگزار شد، بر اهمیت برقراری وحدت میان مردم یمن، دوری از هر گونه تقسیم‌بندی‌ها و اتخاذ موضعگیری‌های ملی و یکپارچه در مورد مسایل مختلف ملی تاکید کرده و مخالفت خود را با تمامی مسایلی که به رهبری و حاکمیت ملی کشور ضربه می‌زند، اعلام کرد.

بن دغر در حضور رهبران و اعضای حزب کنگره سراسری مردمی گفت: مسئولیت بزرگی برای برقراری وحدت میان اعضای کنگره به ویژه در شرایط فعلی استثنایی کشور و "کارشکنی‌های انصارالله در روند سیاسی" وجود دارد.

نخست وزیر دولت مستعفی یمن در این دیدار تاکید کرد: احزاب یمن مسئولیت بزرگی در بالا بردن آگاهی جامعه دارند و ما در اینجا بر اهمیت ارتباط میان رهبران سیاسی، دولت، حزب کنگره و سایر احزاب تاکید می‌کنم و به شما می‌گویم این جنگ با پیروزی دولت و ایجاد کشوری یکپارچه و یمنی فدرال در آینده پایان خواهد یافت.

با افزایش مداخلات امارات در جزیره سقطری که این جزیره را عملا به بخشی از خاک امارات بدل کرده، تنش‌هایی میان دولت مستعفی یمن و ابوظبی ایجاد شده و دولت هادی در این باره دست به دامان عربستان شده است.