پوتین به پاشینیان تبریک گفت

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته خود با "نیکول پاشینیان"، انتخاب وی به سمت نخست وزیری جمهوری ارمنستان را تبریک گفته و برای او موفقیت در این پست پرمسئولیت دولتی را آرزومند شد.

پوتین و پاشینیان همچنین هفتادو سومین سالگرد جشن «روز پیروزی» در جنگ جهانی دوم را به یکدیگر تبریک گفتند.

طبق اطلاعات کرملین، دو طرف تمایل خویش برای ادامه روابط مرسوم دوستانه و متحدانه روسیه و ارمنستان را ابراز داشته و بر آمادگی خود برای همکاری مشارکتانه در همگرایی‌های چندجانبه، بخصوص در چارچوب اتحادیه اقتصادی اورآسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی، تاکید کردند.

ضمن اینکه در بیانیه منتشره در سایت رسمی دفتر نخست وزیری ارمنستان در خصوص این مذاکرات تلفنی، آمده است که نیکول پاشینیان از مواضع منطقی مسکو در رابطه با بحران اخیر در حیات سیاست داخلی در این جمهوری قدردانی کرد.

طبق این اطلاعات، نخست وزیر جدید ارمنستان قصد دارد در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی در بندر سوچی (جنوب روسیه) که قرار است در تاریخ 14 ماه مه (24 اردیبهشت) برگزار شود، در دیدار با ولادیمیر پوتین، ادامه تلاشهای دوجانبه در جهت توسعه روابط متحدانه و راهبردی بین دو کشور و تعمیق روند همگرایی ارمنستان و روسیه، را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/