ستادهای انتخاباتی در پاکستان دایر می شوند

«الطاف‌خان» سخنگوی کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد: نیروهایی که وظیفه نظارت بر صندوق‌های اخذ رأی را دارند انتخاب شده‌اند و آماده برپایی ستادهای انتخاباتی هستیم.

وی افزود: مصمم به برگزاری انتخابات شفاف در پاکستان هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم برد.

خان گفت: تسهیلات ویژه برای افراد سالخورده و کسانی که شرکت در انتخابات برای آن‌ها مشکل است فراهم خواهد شد.

وی افزود: در برخی مناطق مانند مناطق قبایلی فاتا به علت دسترسی نداشتن به نیروهای دادگاه از نیروهای دولتی و ارتش برای نظارت بر انتخابات و برپایی ستاد انتخاباتی استفاده خواهیم کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کمتر از یک ماه به پایان کار مجلس ملی و برگزاری انتخابات توسط دولت موقت پاکستان باقی مانده است.

الطاف‌خان تأکید کرد برای برقراری امنیت هنگام برگزاری انتخابات هماهنگی لازم با سروزیر دولت‌های ایالتی و ارتش انجام شده است.

از سوی دیگر روز گذشته اعضا و طرفداران حزب مردم و حزب تحریک انصاف بر سر برگزاری گردهمایی سیاسی در منطقه گلشن اقبال شهر کراچی با یکدیگر درگیر شدند که ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

این در حالی است که حزب تحریک انصاف و حزب جماعت اسلامی که دولت ائتلافی خیبرپختونخواه را اداره می‌کنند با هم دچار اختلاف هستند.

حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) تلاش می‌کند با توجه به تمام مشکلات به ویژه رد صلاحیت اعضای این حزب و پیوستن برخی اعضا به حزب تحریک انصاف با تمام توان در انتخابات شرکت کند.

گروه‌های مذهبی پاکستان نیز با تشکیل ائتلاف متحده عمل سعی دارند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند.