الظواهری فراخوان داد

ایمن الظواهری، سرکرده القاعده در فیلمی پنج دقیقه‌ای با عنوان "تل‌آویو هم سرزمین مسلمانان است" درخواست کرده است تا همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اقداماتی علیه آمریکا صورت بگیرد.

الظواهری در این پیام گفته است: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قاطع و صریح است و صورت واقعی "جنگ صلیبی مدرن" را نشان داد و این مساله مشخص می‌کند که سازش با آنها کارساز نیست و تنها از طریق خیزش و مبارزه می‌توان در مقابل آنها مقاومت کرد.

وی ادامه داد: اسامه بن‌لادن، موسس القاعده اعلام کرده بود که دشمن اول مسلمانان آمریکاست و قسم خورد که تا زمانی که امنیت در فلسطین برقرار نشود و تمامی دشمنان مسلمانان و ناباوران به سرزمین محمد نابود نشدند، رویای امنیت تحقق نمی‌یابد.

رهبر القاعده همچنین به این مساله اشاره کرد که کشورهای اسلامی با ورود به سازمان ملل در تحقق منافع مسلمانان ناکام مانده‌اند؛ سازمان ملل اسرائیل را به رسمیت شناخته است.

این پیام ویدئویی از سوی رهبر القاعده در حالی منتشر شده است که فلسطینی‌ها نیز آماده‌اند تا امروز (دوشنبه) و همزمان با مراسم گشایش سفارت جدید آمریکا در قدس دست به راهپیمایی بزنند که از جمله آن تظاهرات گسترده در نوار غزه است.