انصار الله عامل مصیبت فلسطینیان را عنوان کرد

دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در بیانیه‌ای انتقال سفارت آمریکا به قدس و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را در به شهادت رساندن و زخمی کردن صدها فلسطینی محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات امروز آمریکا در واقع یک سوء استفاده شرم آور و ننگین و محصول سیاست آن در منطقه است، آمریکا در طول چند دهه گذشته تاکنون باعث و بانی به راه افتادن جنگ‌ها و تشکیل گروه‌های تکفیری بوده که تحت فرمان آن هستند.

انصار الله تاکید کرد: وقایع امروز مصیبت تازه‌ای است که امتیازدهی‌های بزرگ شاهان و شاهزادگان عرب بر سر فلسطینیان آورد.

این جنبش آورده است: مسیر حوادث امروز صرفا نتیجه یک اقدام تحریک آمیز گذرا پدید نیامده بلکه نتیجه یکی از بزرگ‌ترین جنایات استکبارگران است و درباره تبعات ادامه این حرکت احمقانه هشدار می‌دهیم.

انصار الله افزود: بنابراین ملت‌ها یا باید در دفاع از حق و شرافت به پا خیزند یا با سکوت تلخ و اشتباه خود ننگ و لعنت نسل‌ها را به جان بخرند.

این جنبش تاکید کرد: ما از همه می‌خواهیم مسئولیت دینی و تاریخی خود را درک کرده و آن گونه که شایسته است اقدام کنند.

انصار الله در پایان بر ادامه حمایت و همبستگی این جنبش با همه گزینه‌های مقاومت و ملت مقاوم فلسطین تاکید کرد.

در همین حال رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از آحاد مردم کشورش دعوت کرد در تظاهرات عصر فردا علیه آمریکا و اسرائیل غاصب شرکت کنند.

ائتلاف احزاب سیاسی ضد تجاوز در یمن هم از ملت‌های اسلامی خواست برای همبستگی با فلسطین راهپیمایی های گسترده در سراسر جهان به پا کنند.

این ائتلاف در بیانیه‌ای تاکید کرد: کشورهای عربی متخاصم حق موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی را ترویج می‌دهند.

این ائتلاف افزود: اما ما حمایت خود را از رهبری ملی فلسطین و فلسطینیان در ادامه مبارزاتشان اعلام و بر مخالفت قاطع خود با این تصمیم ظالمانه آمریکا تاکید می‌کنیم.

ائتلاف احزاب سیاسی یمن از همه آزادگان مسلمان و جهان خواست بر دشمنی با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و مزدورانش متمرکز شوند.

احزاب دیدار مشترک یمن نیز انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف و جنایات رژیم صهیونیستی علیه راهپیمایی های بازگشت بزرگ را محکوم کرد.

تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس در راستای معامله قرن برای نابودی مساله فلسطین است.

دیدار مشترک از همه گروه‌ها و احزاب سیاسی یمن و آزادگان جهان خواست این اقدام خطرناک آمریکا و اسرائیل را رد و محکوم کنند.