هیچکس در کاخ‌سفید به ترامپ وفادار نیست

"جف ویور" مسئول ستاد تبلیغات انتخاباتی "برنی سندرز" سناتور مستقل آمریکایی ایالت ورمونت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ روز گذشته در برنامه "استیت او یونیون" در شبکه تلویزیونی سی ان ان با بیان اینکه هیچکس در کاخ سفید به رئیس جمهور ترامپ وفادار نیست، گفت: مشکلی که آن‌ها در کاخ سفید دارند و دلیل این که چرا درز اطلاعات در کاخ سفید صورت می‌گیرد، این است که هیچ کس در آنجا به رئیس‌جمهور وفادار نیست. وی برای هیچ چیزی ارزش قائل نیست. همه آن‌ها دغل باز هستند و مانع از آن می‌شوند که کشور غنی و قدرتمند شود.

ویور همچنین کاخ سفید را به نداشتن انسجام متهم کرد و گفت: شما این نوع درز اطلاعاتی را در کاخ سفید دولت بوش و همچنین کاخ سفید دوران اوباما شاهد نبودید، زیرا افراد داخل کاخ سفید آن‌ها یک هدف مشترک داشتند. هیچ هدف مشترکی در اینجا (کاخ سفید ترامپ) وجود ندارد.

اظهارات مسئول ستاد تبلیغات انتخاباتی سناتور سندرز بعد از درز اطلاعاتی اخیر از کاخ سفید و افشای اظهارات زننده یکی از مشاورین ترامپ درباره سناتور جان مک کین مطرح شده است. هیل گزارش داده بود که «کِلی سادلر» دستیار ویژه کاخ سفید گفته است مخالفت جان مک کین با "جینا هاسپل" نامزد معرفی شده ترامپ برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) موضوع مهمی نیست چرا که مک کین در هر صورت خواهد مُرد.

کاخ سفید بار‌ها از اظهارنظر درباره این اظهارات طفره رفت و در این باره از مردم عذرخواهی نکرد. طبق گزارش ها، سادلر از دختر سناتور مک کین بخاطر اظهاراتش عذرخواهی کرده است.

ویور با بیان اینکه ترامپ نیز بار‌ها به مک کین بی احترامی کرده است، گفت: کاخ سفید یک عذرخواهی به سناتور مک کین و همه سایر اعضای سرویس که رئیس جمهور در طول دوره ستاد انتخاباتی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا به آن‌ها توهین کرده یا آن‌ها را بدنام کرده است، بدهکار است.