اعتراض به آمریکا به سبک رئیس‌جمهور ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از استاندارد‌های دوگانه آمریکا در قبال ترکیه و یونان گفت: ترکیه و یونان عضو سازمان ناتو هستند. آمریکا نسبت به خرید سامانه اس-۴۰۰ توسط ترکیه از روسیه اعتراض و تهدید به تحریم نظامی می‌کند، اما در مقابل یونان سکوت می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در لندن، درباره خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ از روسیه گفت: اگر سنای آمریکا فروش تسلیحات پدافند هوایی به ترکیه را تصویب نکند، ما نباید چاره‌ای بیندیشیم؟ در این زمینه با روسیه گام‌هایی برداشته و برمی‌داریم.

اردوغان با انتقاد از استاندارد‌های دوگانه آمریکا در قبال ترکیه و یونان گفت: ترکیه و یونان عضو سازمان ناتو هستند. آمریکا نسبت به خرید سامانه اس-۴۰۰ توسط ترکیه از روسیه اعتراض و ترکیه را تهدید به تحریم نظامی می‌کند. اما یونان به عنوان دیگر عضو ناتو سامانه اس-۳۰۰ از روسیه خریده است، اما آمریکا به این موضوع اعتراض نکرد. حتی استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز اعلام کرده که «این تصمیم کشور متحد ماست و آن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند». ترکیه به دنبال تأمین نیاز‌های خود از متحدانش یا سایر کشور‌ها آزاد و مستقل است.