ترکیه کنسول رژیم صهیونیستی را نیز اخراج کرد

در ادامه تنش‌های دیپلماتیک بین ترکیه و رژیم صهیونیستی، دولت آنکارا امروز (چهارشنبه) کنسول اسرائیل در استانبول را نیز اخراج کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» منابع دیپلماتیک می‌گویند وزارت خارجه ترکیه از کنسول رژیم صهیونیستی در شهر استانبول خواسته که این کشور را ترک کند اما بعد از مدتی می‌تواند به ترکیه بازگردد.

این در حالی است که روز گذشته وزارت خارجه ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را احضار کرده و ضمن اعتراض شدید به کشتار مردم غزه در مناطق مرزی، از او خواست این کشور را ترک کند.

ترکیه و رژیم صهیونیستی که از سال 2010 و درپی حمله نظامیان صهیونیست به کشتی «ماوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه و کشته شدن 10 تبعه ترکیه‌ای؛ روابط دیپلماتیک را قطع کرده بودند، تابستان سال 95 بعد از چند ماه مذاکرات فشرده، توافقنامه‌ای را برای ازسرگیری مناسبات سیاسی امضا کردند.

روز دوشنبه (دیروز) همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند.

دسامبر پارسال بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

روز یکشنبه یک هیئت از مقامات آمریکا شامل وکلا، دیپلمات‌ها و مهندسان از جمله «جارد کوشنر» و «ایوانکا ترامپ» داماد و دختر رئیس‌جمهور آمریکا، برای شرکت در مراسم انتقال امور دیپلماتیک سفارت، همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم اسرائیل، وارد فلسطین اشغالی شد.