هلاکت یک سرکرده "لشکر جهنگوی" در پاکستان

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز پنجشنبه در بیانیه خود گفت: در پی دریافت اطلاعات محرمانه از حضور عناصر تروریستی از جمله مهاجمان انتحاری در منطقه 'کلی الماس' شهر کویته، نیروهای امنیتی به محل مورد نظر اعزام شدند.

در این بیانیه آمده است: با اقدام نیروهای امنیتی و حمله این نیروها به مخفیگاه تروریست ها، دو مهاجم انتحاری و یک تروریست لشکر جهنگوی کشته شده و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

بر اساس این خبر همچنین تبادل آتش میان تروریست ها و نیروهای امنیتی منجر به جان باختن سرهنگ وابسته به اطلاعات نظامی ارتش و زخمی شدن چهار نظامی ارتش پاکستان شد.

در این عملیات 'سلمان بادینی سرکرده گروه تروریستی لشکر جهنگوی در ایالت بلوچستان به هلاکت رسید که به گفته ارتش این تروریست تحت تعقیب در ترور بیش از یکصد نفر از اعضای جامعه شیعیان هزاره شهر کویته و نیروهای امنیتی پاکستان دست داشته بود.

 طی چهار ماه گذشته (از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون) 40 تن از شیعیان، در شهر کویته بلوچستان مورد حمله تروریستی قرار گرفته اند.

هشتم فروردین ماه جاری در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان دو نفر از شیعیان (جامعه هزاره) این شهر در اثر حملات از سوی تروریست ها و دو نفر از شیعیان شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان نیز شامگاه یکشنبه سوم اردیبهشت ماه جاری از سوی تروریست ها به شهادت رسیدند و یک پلیس نیز در آن حمله زخمی شد.

همچنین روز 29 فروردین ماه سال جاری نیز، یکی دیگر از اعضای جامعه شیعیان پاکستان در 'کویته ' در حمله ای ترور شد و دو تن از شیعیان هزاره نیز 12 فروردین ماه سال جاری در بازار قندهاری شهر کویته یکی از شلوغ ترین مراکز این شهر، به دلیل شیعه بودن هدف گلوله عناصر تکفیری قرار گرفتند.

پس از آن بود که جمعی از اعضای جمعیت 'هَزاره' شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان با برپایی تحصن اعتراض‌آمیز، به کشتار شیعیان در این ایالت اعتراض کردند.