بمباران های آمریکا اهالی دیرالزور را آواره کرد

یروهای آمریکایی صبح دیروز (چهارشنبه) در دو روستای 'الطائف' و'الحارسة' در نزدیکی شهرک 'تل حمیس' واقع در حومه شمال شرق الحسکه (شمال شرق سوریه) عملیات هلی برن انجام دادند.

نیروهای آمریکایی پس از رسیدن عناصر نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به 'قسد' شش نفر از مردم منطقه را بازداشت کردند.

از سوی دیگر نیروهای کرد سوریه نیز به دنبال کشته شدن شماری از عناصرشان در حمله مسلحانه داعش علیه پست های بازرسی شان در اطراف روستای ابوالنیتل واقع در حومه شمال شرق دیرالزور شماری از جوانان این روستا را بازداشت کردند.

شایان ذکر است عناصر موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.

عناصر گروه تروریستی داعش پس از شکست سنگین و از دست دادن حکومت خودخوانده خود در سوریه در آذر ماه سال 1396، هم اکنون به صورت گروه های خفته در برخی از شهرها و بیابان های سوریه مخفی شده و هر از گاهی اقدام به اقدامات تروریستی در این کشور می کنند.

در سال 1394 گروه تروریستی داعش حدود پنجاه درصد از خاک سوریه را در تصرف خود داشت، اما در اثر عملیات نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه، این گروهک تروریستی هم اکنون حدود چهاردرصد خاک سوریه را در تصرف و اشغال خود دارد.