غرب درصددتجزیه ترکیه برای بقای اسرائیل

به گزارش فارس در ترکیه، "مصطفی کامالاک" رهبر حزب اسلام گرای ترکیه که روز گذشته برای دیدار از سوریه و تماس با مقامات ارشد این کشور از جمله بشار اسد رئیس جمهور به این کشور سفر کرده بود، در بازگشت از سفر خود به ارزیابی نتایج این سفر و مشاهدات خود پرداخت.

کامالاک گفت که به عقیده وی تمامی ناآرامی‌ها در خاورمیانه با هدف تاسیس دولت جعلی " اسرائیل بزرگ " بوده و برای این کار کشور ترکیه باید تجزیه شود و لذا غرب در تلاش است تا با درگیر ساختن ترکیه در یک جنگ منطقه‌ای این کشور را تجزیه کند.

رهبر حزب سعادت ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد که هدف وی و اعضای حزبش از سفر به سوریه حمایت از بشار اسد نبوده و تنها برای متوقف ساختن خونریزی‌ها در این کشور و جلوگیری از تکرار قتل عام‌هایی که در عراق رخ داده در سوریه به این کشور سفر کرده‌اند.

کامالاک با یادآوری اینکه غربی‌ها با ادعای دمکراسی، عدالت، حقوق بشر و آزادی به عراق حمله کردند، در ادامه خاطرنشان کرد که همگان شاهد اتفاقات عراق بودند و دولت سوریه باید برای جلوگیری از تکرار این وقایع و جنایات غربی‌ها در این کشور راه را برای آزادی رسانه‌ها و گروه‌های مخالف دولت باز کند.

وی افزود آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه از آنها خواسته است تا هر آنچه در خلال این سفر مشاهده کرده‌اند عینا به آنکارا منتقل سازند.

رهبر حزب سعادت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زمینه لحن مقامات سوریه در قبال مقامات ترکیه نیز خاطرنشان کرد که مقامات دمشق تلاش می‌کردند تا حتی یک کلمه علیه مقامات آنکارا صرف نکنند.

کامالاک در خلال سفر خود به سوریه نیز گفته بود که حزب وی به اخباری که در رسانههای غربی و رسانههای غربگرا در ترکیه علیه سوریه منتشر میشود، به دیده تردید نگاه میکند.