برقراری تدابیر شدید امنیتی در انگلیس برای برگزاری مراسم ازدواج شاهزاده هری

مراسم ازدواج شاهزاده "هری" نوه "الیزابت دوم" ملکه انگلیس در سایه نگرانی های شدید امنیتی و با اجرای محدودیت ها و اقدامات ویژه برای تامین امنیت برگزار می شود.

انگلیس که در حدود یک سال اخیر با پنج حمله تروریستی از جمله در قلب لندن و در مجموع با 36 کشته و 377 زخمی ماه‌های خونینی را سپری کرده است به گفته مقامات امنیتی این کشور همچنان در معرض تهدید است و آنان نیز همچنان نگران تامین امنیت هستند.

پلیس انگیس اعلام کرد در حدود یک سال اخیر بازداشت افراد مظنون و مرتبط با اقدامات تروریستی با 58 درصد افزایش نسبت به سال 2016 به 412 فقره رسیده است.

همزمان با افزایش پیروزی بر تروریست‌ها در سوریه، نگرانی ها در انگلیس از بیم بازگشت تروریست‌های انگلیسی پیوسته به داعش نیز افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای منتشر شده حدود 10 هزار نفر از اتباع اروپایی از جمله از انگلیس به صفوف داعش در سوریه و عراق پیوستند و اکنون بازگشت آنان به نگرانی بزرگ امنیتی به ویژه برای دستگاه‌های امنیتی و پلیس این کشورها تبدیل شده است.

ساعاتی پیش از برگزاری مراسم ازدواج شاهزاده هری، نوه ملکه الیزابت دوم با مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی ضمن جمع‌آوری متکدیان از اطراف کاخ ویندزور (محل برگزاری مراسم)، اعلام شد سه هزار نیروی پلیس و امنیتی همراه با پلیس‌های لباس شخصی و نیز تک‌تیراندازها در ساختمان‌های اطراف محل برگزای این مراسم مستقر شده‌اند و اوضاع امنیتی را زیر نظر دارند.

رسانه ها در انگلیس اعلام کردند 30 میلیون پوند برای تامین امنیت این مراسم ازدواج سلطنتی از جیب مالیات دهندگان هزینه شده است.