چرا پمپئو به کاخ سفید فراخوانده شد

«هیل» نشریه کنگره آمریکا در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی نوشت: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد روز جمعه پس از آنکه نشست از پیش تعیین شده مایک پمپئو، وزیر امور خارجه با جان بولتون، مشاور امنیت ملی و نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل به طور ناگهانی لغو شد، پمپئو به کاخ سفید فرا خوانده شد.

این مقام وزارت امور خارجه به نشریه هیل گفت: از پمپئو خواسته شده بود با دونالد ترامپ دیدار کند هرچند درباره جزئیات این دیدار اطلاعاتی منتشر نشد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید این دیدار را که نه در برنامه کاری روز جمعه ترامپ و نه در برنامه پمپئو قرار داشت، بی اهمیت خواند و به خبرنگاران گفت: یک دیدار عادی بوده است و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

نشست بین پمپئو و ترامپ چند روز پس از آن برگزار شد که کره شمالی تهدید کرد اگر واشنگتن بر خلع سلاح هسته‌ای یک جانبه اصرار کند، در نشست ۱۲ ژوئن با رئیس جمهور آمریکا شرکت نخواهد کرد.

پمپئو یکی از مهره‌های کلیدی دولت ترامپ در تلاش برای برگزاری نشست با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بوده است. وی ماه آوریل به طور محرمانه و یک بار هم اوایل این ماه به پیونگ یانگ سفر کرد. در سفر اخیر، وی زمینه آزادی سه زندانی آمریکایی را از کره شمالی فراهم ساخت.

نشست بین ترامپ و پمپئو همچنین چند روز پیش از آن برگزار شد که این دیپلمات ارشد آمریکایی قرار است در بنیاد هریتج درباره ایران سخنرانی کند.