نقطه مشترک اردوغان و مارادونا

آمریکا،‌ اتحادیه اروپا و برخی کشورهای آمریکای لاتین از انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه ونزوئلا که تقریبا پیروزی نیکولاس مادورو در آن قطعی است، انتقاد کرده‌اند.

منتقدان می‌گویند که شک چندانی در پیروزی مادوروی ۵۵ ساله در این انتخابات وجود ندارد چون دو رقیب اصلی او در میان مخالفانش از نامزدی در این انتخابات منع شده‌اند و کمیسیون برگزاری انتخابات نیز حامی دولت ونزوئلا است.

ماه اکتبر گذشته سه حزب اپوزیسیون اصلی ونزوئلا اعلام کردند که این انتخابات را به دلیل آنکه تنها در خدمت "دیکتاتوری" نیکولاس مادورو است تحریم می‌کنند.

دولت مادورو در این وضعیت از هرگونه حمایتی از خود به ویژه از جانب چهره‌ها و مقام‌های خارجی استقبال می‌کند.

تلویزیون دولتی ونزوئلا اقدام به پخش یک مکالمه تلفنی میان اردوغان و مادورو کرد که در این مکالمه به سختی شنیده می‌شود اردوغان به مادورو می‌گوید "من ایمان دارم شما پیروز خواهید شد."

همچنین مادورو در پاسخ به وی گفت: مردم ونزوئلا می‌خواهند روز یکشنبه با این انتخابات به جهان درس آزادی و دموکراسی بدهند.

همچنین اواخر روز پنجشنبه نیز دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین در یکی از تجمعات انتخاباتی حامیان مادورو در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا حضور پیدا کرده و باعث غافلگیر شدن این حامیان شد.

او در جریان این حضورش با یک موسیقی رقصیده و اقدام به تکان دادن پرچم سه رنگ زرد و آبی و قرمز ونزوئلا کرد.

این ستاره سابق فوتبال آرژانتین پیشتر خودش را "سرباز" مادورو خوانده بود و به حمایت از سیاستمداران چپ‌گرای افراطی در آمریکای لاتین شهرت داشته و در زمان ریاست جمهوری هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا نیز حامی او بود.

این در حالی است که اخیرا گزارش شد که در یکی از زندان‌های سیاسی بدنام ونزوئلا به نام "ال هلیکویده" انبوهی از زندانیان مخالف مادورو دست به شورش و اعتراض زدند.

بعد از این شورش طارق ویلیام صعب، دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد که این زندانیان قرار است معاینات پزشکی را انجام داده و سپس به مراکز دیگر منتقل شوند.

با این حال او گفت: یک زندانی آمریکایی به نام "جوشوآ هولت" که دو سال است در ونزوئلا زندانی است و ویدئویی به منظور درخواست کمک منتشر کرد به زندان دیگری منتقل نمی‌شود.