دلیل اصلی انتقال سفارت آمریکا به قدس

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، ملت یمن اجازه تجاوز به یک وجب از خاک سرزمینش را به هیچ کسی نخواهد داد و از کرامت و حاکمیت وطن خود برای خروج از سرسپردگی و دنباله روی سایر کشور‌ها دفاع می‌کند.

وی افزود: «تحولات اخیر استان‌های جنوبی یمن نشان دهنده خطرات اشغالگری و آثار ویرانگر آن بر سرزمین و بشریت است. اشغال جزایر و بندر‌های یمن و در رأس آن‌ها جزیره سقطری، نشان دهنده طمع ورزی‌های کشور‌های متجاوز است. به کشور‌های متجاوز هشدار می‌دهیم که با وجود تشدید حملات، بمباران، کشتار و محاصره بازنده نهایی نبرد خواهند بود.»

وی در خصوص آخرین تحولات مسأله فلسطین افزود: «اگر آمریکا از مشارکت نمایندگان منطقه‌ای خود برای نابودی مسأله فلسطین اطمینان نداشت، هرگز اقدام به انتقال سفارت خود به قدس اشغالی نمی‌کرد.»

عبدالسلام در ادامه همچنین خاطر نشان کرد همه ملت‌های عربی و اسلامی مکلف به بسیج و آماده باش عمومی برای مقابله با "معامله قرن" هستند. در شرایط کنونی همه طرف‌ها باید انتخاب کنند در کنار فلسطین هستند یا اسرائیل! نظام‌های شرکت کننده در معامله قرن، خود را در کنار اسرائیل قرار داده اند و باید مسئولیت پیامد‌های اجرای آن را به عهده بگیرند.