تردید ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی

اظهارات مذاکره کننده ارشد اتمی کره شمالی که ادعا کرده بود دولت آن‌ها تمایلی به لغو فعالیت‌های هسته‌ای خود در ازای دریافت کمک‌های اقتصادی ندارد، «ترامپ» رییس جمهور امریکا را متعجب و عصبانی کرده است.

ترامپ مردد است که دیدار برنامه ریزی شده با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را پیش ببرد. از طرفی معتقد است که این دیدارممکن است برای او شرمندگی سیاسی ببار آورد.

گفتنی است کره شمالی اخیرا دیدار دو کره را لغو کرده و به احتمال لغو دیدار با امریکا نیز اشاره کرده است. زیرا معتقد است که تعطیل کردن ازمایشگاه هسته‌ای «پیونگ یانگ» اقدامی یک طرفه از سوی کره شمالی بوده و این در حالی است که این کشور به کمک‌های اقتصادی وعده داده شده از سوی امریکا نیز نیازی ندارد.

همچنین، مشاوران ترامپ از دلایل احتمال لغو دیدار اتی توسط کره شمالی، به مسئله اشتیاق زیادی که ترامپ برای این دیدار نشان داده است، اشاره کرده و نسبت به عدم درک کافی ترامپ نسبت به موضوع هسته‌ای کره شمالی نیزابراز نگرانی کردند.

لازم به ذکر است، با توجه به اقدام اخیر ترامپ و خروج امریکا از قرارداد هسته‌ای ۱+۵، لغو دیداراتی و عدم پذیرش اتمام فعالیت‌های هسته‌ای از سوی کره شمالی برای امریکا شرایط بدی را ایجاد خواهد کرد.

نشست رهبران امریکا و کره شمالی روز ۱۲ ژوئن (۲۲خرداد) در سنگاپور برنامه ریزی شده است.