مورد عجیب در کاخ سفید

روزنامه بوستون گلوب در مطلبی مدعی شد:دو منبع آگاه اعلام کردند: «آنها (کارکنان کاخ سفید) اغلب بیش از حد از علامت تعجب استفاده می کنند. برای تأکید برخی واژه ها را با حروف بزرگ می نویسند. از جملات شکسته و غیرمرتبط استفاده می کنند. در واقع آنها همه این کارها را می کنند تا این توییت ها شبیه به سبک نوشتاری دونالد ترامپ باشد.»

به نوشته این روزنامه، کارکنان کاخ سفید به قدری با سبک نوشتاری ترامپ آشنا هستند و سعی دارند آن را رعایت کنند، که افراد به سختی می توانند تشخیص دهند که این توییت ها بوسیله خود ترامپ ارسال نشده است.

بوستون گلوب در ادامه نوشت برای برخی موضوعات، مشاوران ترامپ تعدادی توییت را از قبل آماده می کنند و آنها را به ترامپ نشان می دهند. در نهایت این دونالد ترامپ است که یکی از این متن ها را انتخاب کرده و آنها را با کمی ویرایش برای ارسال آماده می کند.

سخنگوی کاخ سفید به درخواستها برای واکنش به این مسئله پاسخی نداده است.

گزارشها حاکی از آن است که توییت های دونالد ترامپ بیشتر اوقات دارای غلط های تایپی، املایی و گرامری است. توییت هایی که دارای اشتباه باشد به طور معمول از صفحه توییتر دونالد ترامپ پاک و یا اصلاح می شوند.

در تازه ترین اشتباه توییتری ترامپ، وی نام همسرش «ملانیا» را اشتباه نوشته بود که واکنش کاربران رسانه های اجتماعی را به دنبال داشت. ملانیا ترامپ پیشتر به دلیل آنچه که کاخ سفید مشکل کلیه توصیف کرده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و چند روزی را در بیمارستان بستری بود. پس از مرخص شدن او، ترامپ در حساب توییتر خود از وی استقبال کرد و نوشت: خوشحالم که بانوی اول آمریکا به کاخ سفید بازگشت. هم اکنون حال «ملانی» خوب است.

این در حالی است که ترامپ نام ملانیا را به اشتباه ملانی نوشته بود و پس از جنجال برانگیز شدن این اشتباه، وی آن را تصحیح کرد.

اینکه کارکنان کاخ سفید توییت های ترامپ را دستکاری می کنند تاکنون از سوی هیچ منبعی تأیید نشده است. به نظر می رسد این ادعا بیشتر برای توجیه اشتباهات رایج تایپی و دستور زبانی دونالد ترامپ در حساب توییترش باشد.