رشوه یک میلیارد دلاری بن‌سلمان به ترامپ

افشاگر خبر‌های محرمانه و پشت‌پرده شاهزادگان سعودی و دربار عربستان سعودی که در شبکه اجتماعی «توئیتر» با نام مستعار «مجتهد» به افشاگری می‌پردازد، در جدیدترین مطلب خود درباره عربستان نوشت: بین محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سازوکار ارتباطی ویژه‌ای وجود دارد که بین هیچ مسئول و مقامی در سطح دنیا وجود ندارد.

به نوشته این روزنامه، مجتهد به افشاگری قبلی خود درباره رشوه میلیاردی محمد بن‌سلمان به ترامپ اشاره کرد و با افتخار نوشت: خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی از یک میلیارد دلاری که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، هفت ماه پیش به دونالد ترامپ داد، خبر داده است. این گزارش از یک میلیارد دلار سخن می‌گوید که عربستان و امارات با هدف حمایت مالی از اقدام علیه قطر به تیم ترامپ تقدیم کردند. این گزارش تایید سخنان مجتهد است که هفت ماه پیش فاش کرد بن‌سلمان یک میلیارد دلار به ترامپ تقدیم کرده است.

بر اساس این گزارش، مجتهد ماه نوامبر گذشته فاش کرد بین محمد بن‌سلمان و ترامپ ساز و کار و ابزار ارتباطی ویژه‌ای وجود دارد که در بین هیچ مقام و مسئولی در سطح جهان از جمله بین ترامپ با نتانیاهو یا بین ترامپ با نخست‌وزیر انگلیس وجود ندارد.

او افزود: ماه مه سال ۲۰۱۷ زمانی که ترامپ در ریاض بود، یک کشتی لوکس تشریفاتی در بندر جده توقف کرد. ماهیت این کشتی و اینکه متعلق به چه کسی است پنهان ماند و نیرو‌های امنیتی دور تا دور آن را فراگرفته بودند و در اطراف آن تدابیر امنیتی شدید اتخاذ شده بود. به مقامات و مسئولان معمولی بندر جده اجازه ندادند درباره این کشتی به اطلاعاتی دست یابند و فقط به افراد اندکی اجازه داده شد که به آن نزدیک شوند که حامل انواع بسته و چمدان بودند. در آن چمدان‌ها یک میلیارد دلار به‌صورت نقد جاسازی شده بود.

به گفته افشاگر خبر‌های محرمانه آل‌سعود، این کشتی پس از انتقال محموله‌ها به داخل آن حرکت کرد. طول مدت توقف آن در بندر جده بیش از چند ساعت نبود. مقصد حرکت این کشتی مانند مبدا حرکت آن نیز پنهان و محرمانه ماند. پس از آن، از یکی از واحد‌های نزدیک به محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، گزارشی به ما رسید مبنی بر اینکه یک میلیارد دلار نقد ارائه شده از سوی شخص محمد بن‌سلمان بود و کشتی لوکس نیز متعلق به تیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرده است «جرج نادر» و «الیوت برودی» دو تاجر آمریکایی به عنوان وکیل مدافع شاهزادگان سعودی و اماراتی و با هدف تاثیرگذاری بر سیاست خارجی آمریکا برای مجازات قطر و اعمال فشار بر ایران تلاش می‌کردند و در این باره فعال بودند.