به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مسئولان عربستان و اسپانیا، ۲۴ دی ماه، قرارداد احداث راه آهن قطار سریع السیر میان مدینه منوره و مکه مکرمه را امضا می کنند.

سفارت اسپانیا در عربستان احداثقطار سریع السیر در ۱۴ ژانویه را تایید کرد. روزنامه ایه بی سی اسپانیا اعلام کرد سفارت اسپانیا در عربستان سعودی امضای قرارداد احداثقطار سریع السیر در مسیر مکه مکرمه و مدینه منوره به ارزش شش میلیارد و پانصد میلیون یورو در ۱۴ ژانویه جاری میان مقامات عربستان و یک شرکت اسپانیایی برنده در مناقصه ساخت این پروژه را تایید کرد.

این سایت اعلام کرد پروژه قطار سریع السیر شامل مسیر حرکت قطار به طول ۴۵۰ کیلومتر و همچنین تجهیز ۳۵ دستگاه قطار و نیز سامانه علائم راهنمایی و ارتباطی و ارتباطات سیار و نیز نگهداری خط آهن به مدت ۱۲ سال می شود.

این قرارداد که اسپانیا با عربستان سعودی امضا کرده است یکی از مهمترین قراردادهای بین المللی است که اسپانیا طی سالهای اخیر منعقد کرده است و به تبلیغ صنعت اسپانیا در جهان منجر خواهد شد.

این قرارداد عظیم در حالی است که جهان غرب از بحران اقتصادی گسترده ای رنج می برد، مجموعه شرکتهای اسپانیایی نه گانه از جمله شرکت کوباسا، اندرا، تالگو برای قبضه کردن این پروژه بزرگ و سودآور با ائتلاف شرکتهای فرانسوی رقابت کردند که در نهایت این شرکتهای اسپانیایی بودند که گوی سبقت را از فرانسوی ها ربودند و موفق شدند سعودیها را به عقد قرارداد با خود برای احداث خط آهن مهم متقاعد کنند.