موردی که از آن آل‌سعود حمایت مالی می‌کند

 یک منبع در «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که تحت حمایت آمریکا هستندبه خبرگزاری آلمان اعلام کرد که «یگان‌های مدافع خلق کُرد» و «قوات الصنادید» به رهبری «شیخ حمیدی الجربا» تشکیل گارد مرزی برای کنترل مرزهای مشترک سوریه و عراق را که از مثلث مرزهای سوریه و ترکیه تا رود فرات در ریف شرقی دیرالزور ادامه دارد، با حمایت مالی عربستان سعودی آغاز کردند، که براساس قرارداد منعقد شده با نیروهای داوطلب، مدت خدمت آن‌ها دو سال بوده و ماهانه 200 دلار آمریکا به عنوان حقوق دریافت خواهند کرد.

این منبع تأکید کرد، «ورود عربستان سعودی به خط تامین مالی و تشکیل گارد مرزی برای کنترل بخشی از مرزهای سوریه است»، که به ادعای وی، این اقدام پس از گسترش نفوذ ایران در بخش عراقی و سیطره ایران بر بخش‌های وسیعی از غرب عراق، که در مجاورت سوریه است، انجام می‌شود.

بر این اساس، «ثامر السبهان» وزیر مشاور حکومت عربستان سعودی در اکتبر گذشته بعد از سیطره «نیروهای دموکراتیک سوریه» بر استان الرقه، از این استان بازدید کرد و به این نیروها وعده کمک‌ مالی برای بازسازی الرقه را داد.

نیروهای ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش و «نیروهای دموکراتیک سوریه» تلاش دارند کنترل کامل مرزهای عراق و سوریه در استان الحسکه و همچنین منطقه «التنف» در ریف شرقی حمص را به دست بگیرند.

در همین راستا، «احمد الرمضان» مدیر شبکه خبری «فرات‌پست» به خبرگزاری آلمان گفت که نمایندگانی از نیروهای نظامی امارات و عربستان سعودی در حال حاضر در داخل پایگاه نظامی «خراب عشق» در غرب شهر «عین عیسی» در ریف شمالی الرقه مستقر هستند و از چند روز پیش در حال بازدید از الرقه هستند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» اوایل سال جاری میلادی از تاسیس نیروهای گارد مرزی متشکل از عناصر «قسد»، که ستون آن را حدود 30 هزار عنصر تشکیل می‌دهد، خبر دادند ولی این اقدام با انتقاد شدید «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مواجه شد. آنکارا در واکنش به تشکیل ارتش کُردی در شمال سوریه، در بیستم ژانویه از آغاز عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد سوری موسوم به عملیات «شاخه زیتون» خبر داد.