آیا بالاخره ترامپ و اون با یکدیگر دیدار می‌کنند؟

خبرنگار این شبکه در کاخ سفید در گزارشی گفت: هنوز ملاقات سران آمریکا و کره شمالی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری از کارکنان کاخ سفید نیز نمی دانند که آیا این ملاقات انجام خواهد شد یا خیر. به نظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطمئن است که چنین دیداری طبق برنامه زمانی اعلام شده روز دوازدهم ژوئن در سنگاپور انجام خواهد شد.

اما اکثر کارکنان کاخ سفید چنین نظری ندارند. روز گذشته این نگرش قوی‌تر بود بطوریکه یکی از مقامات کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است چنین دیداری در هجده روز آینده انجام شود، اعلام کرد سخن گفتن از اینکه این ملاقات دوازدهم ژوئن انجام می‌شود مثل این است که بگوییم قرار باشد این دیدار تا ده دقیقه دیگر برگزار شود. برای چنین دیداری برنامه ریزی ها و کارهای مقدماتی بسیاری لازم است.

سوال مطرح در میان مقامات و کارکنان کاخ سفید این است که اگر رئیس جمهور ترامپ واقعا به دنبال ملاقات سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در روز دوازدهم ژوئن باشد این کار سبب بروز مشکلات بسیاری برای مقامات و کارکنان کاخ سفید خواهد شد و آنها باید خودشان را برای چنین دیداری آماده کنند. آنها تا بیست و چهار ساعت پیش تصور می کردند این دیدار انجام نخواهد شد و حالا با مواضعی که اعلام شده است باید خودشان را برای این دیدار آماده کنند.

خبرنگار در ادامه گفت: سوال مطرح این است که آیا دونالد ترامپ، مطالب مطرح شده از جانب مقامات کره شمالی در بیست و چهار ساعت گذشته را به صورت اغراق آمیز نگاه می کند. روز گذشته مقامات کره شمالی مطالبی بیان کردند که به منزله منتفی بودن گفتگوها با آمریکا بود.

آنها معاون رئیس جمهور آمریکا را مترسک سیاسی توصیف کردند و از جنگ هسته‌ای سخن گفتند. همین مواضع کره شمالی کافی بود که آمریکا هشدار بدهد گفتگوهای پیش روی بین سران کره شمالی و آمریکا لغو خواهد شد. حال این سوال مطرح است که در بیست و چهار ساعت گذشته چه چیزی تغییر کرده است که ترامپ از آمادگی برای دیدار سران دو کشور سخن می گوید. به هرحال باتوجه به پیام‌های توئیتری اخیر دونالد ترامپ، به نظر می رسد بار دیگر موضوع ملاقات سران آمریکا و کره شمالی احیاء شده است.