مخالفت ترکیه با گردهمایی طرفداران پ‌ک‌ک در آلمان

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اعطای مجوز به هواداران پ‌ک‌ک برای برگزاری گردهمایی در کلن آلمان، این اقدام را به شدت محکوم و اعلام کرد این رویکرد ریاکارانه که ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم در راستای دموکراسی، مبارزه با تروریسم و انتظار برای عادی‌سازی روابط ترکیه-آلمان نیست.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد به تصمیم آلمان برای ممنوعیت نشست‌های سیاسی انتخاباتی کشور ثالث اشاره و بر مخالفت ترکیه با اتخاذ موضع اخیر این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر اعضای دولت ترکیه اعلام کرده بودند که تصمیم اتخاذ شده از سوی آلمان مورد احترام خواهد بود به شرطی که این تصمیم بدون اختلاف برای تمام احزاب دیگر نیز اجرا شود.

آنکارا اعلام کرد در پی مطلع شدن از تجمع انتخاباتی یک حزب سیاسی ترکیه در شهر کلن آلمان، به مسئولان آلمانی هشدار‌های لازم را در این خصوص داده است.

این منبع تصریح کرد: «امروز آلمان نمی‌تواند هیچ توضیح واضح و قابل قبولی در مورد این اقدام بدهد. اعطای مجوز برای برگزاری تجمعی با نماد‌های گروه تروریستی پ‌ک‌ک به هواداران این گروه تروریستی در آلمان، آخرین نمونه از سیاست‌های یک بام و دو هوا از سوی این کشور است.»