"انور قرقاش" عصبانی شد

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در توییتر خود مدعی شد که امارات متعهد شده تا در قالب ائتلاف عربی مأموریت خود در بازگشت «دولت قانونی و ثبات» به یمن را تکمیل کند.

در حالی که امارات به انجام طرح های مشکوک که تمامیت ارضی یمن را مورد هدف قرار داده متهم شده است، وزیر اماراتی گفت: فرزندان ما هر روز در میدان ها نشان می دهند که آنها دوست و همپیمان صادق و توانا هستند و توهین هایی که به امارات و مسئولان ارشد آن می شود نشانه عجز و نادانی است.

وی در ادامه گفت که تاریخ با حروفی طلایی خواهد نوشت که امارات با شرافت مسئولیت های خود در تحقق امنیت در منطقه را انجام داده است و وقتی که وعده داده بر وعده خود بوده و طعنه های بسیاری را متحمل شده است.

با افزایش دخالت های امارات در امور داخلی یمن به ویژه در جنوب این کشور، محور مقابل انصار الله و جریان هایی که تا دیروز از اقدام نظامی عربستان و امارات به یمن حمایت می کردند به منتقدین اصلی امارات تبدیل شده اند.

امارات در جدیدترین اقدام یک فعال جنوبی یمنی را به اتهام توهین به امارات بازداشت کرده است در جریان بازداشت این شهروند یمنی، نیروهای تحت فرماندهی امارات با فعالان یمنی درگیر شده بودند که منجر به مجروح شدن چند تن شده بود.