به گزارش الف،ادامه سیاستهای مغرضانه دولت انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا دفتر ارتباطات انگلیس (افکام)، صدای حقطلبانه شبکه بینالمللی پرستیوی را نادیده بگیرد و همچنان بر پرداخت جریمه یکصد هزار پوندی از سوی این شبکه بینالمللی تاکید کند.

به دنبال این موضوع، «محمد سرافراز» رئیس شبکه پرس‌تی‌وی با انتقاد از عملکرد و تصمیم رئیس افکام خاطر‌نشان کرد: «اد ریچاردز» تحت تاثیر سیاست‌های خصمانه لندن علیه تهران، مجبور شده است تا بدلیل انتشار یک جمله خبری ده ثانیه‌ای شبکه پرس‌تی‌وی را یک صد هزار پوند جریمه کند و مجوز پخش آن را در اسکای لغو کند.

رئیس شبکه پرس‌تی‌وی در نامه خود به رئیس افکام اظهار داشت: این تصمیم به‌رغم ادعای شما که مدعی هستید، افکام یک موسسه مستقل و به دولت انگلیس وابسته نیست مغایرت دارد، زیرا موسسه افکام بر اساس یکی از قوانین پارلمان انگلیس تحت عنوان قانون وزارت ارتباطات مصوب سال ۲۰۰۲ ایجاد شده است.
سرافراز با اشاره به اینکه، همین قانون همچنین به وزیر امور خارجه انگلیس قدرت عزل و نصب ریاست «افکام» و اعضایش و حتی قدرت انحلال موسسه افکام را داده است، خاطر نشان کرد: گرچه «افکام» قدرت آن را دارد که تعیین نماید مردم انگلیس به چه نوع شبکه‌هایی دسترسی داشته باشند ولی به هیچ وجه پاسخگوی مردم نیست.
سرافراز در نامه خود به «اد ریچاردز» رئیس افکام تاکید کرده است، بودجه افکام بواسطه پرداخت وام دولتی و دریافت کمک‌های بلاعوض از سوی دولت انگلیس تامین می‌شود در حقیقت از آنجا که کمک‌های بلاعوض دولتی منبع اصلی بودجه افکام بشمار می‌رود اخیرا سازمان آمار ملی انگلستان اظهار کرده، «افکام» باید بعنوان یک پخش مرکزی دولتی شناخته شود.
رئیس شبکه پرس تی وی تصریح کرده است: اکنون که مشخص شده است افکام یک موسسه دولتی است باید در مقابل رفتار دولت انگلیس هم پاسخگو باشد بطوریکه همه می‌دانند دولت انگلیس به همراه دولت آمریکا نقش مستقیمی در کشتار ده‌ها هزار انسان بی‌گناه در عراق و افغانستان داشته است.
وی افزود: دولت انگلیس همچنین بحرین و دولت‌های سلطنتی منطقه خلیج فارس را بنیان نهاد و حتی به رژیم‌های بحرین و عربستان مشروعیت بخشید بطوریکه این رژیم‌ها برای دهه‌ها مردم خویش را سرکوب کرده‌اند.
سرافراز اظهارداشت: دولت انگلیس با کارنامه‌ای سیاه در چهار قرن اخیر، بدلیل اعزام نیروهای اشغالگر به کشورهای مختلف جهان از جمله افغانستان و عراق و کشتار مردم بی‌گناه این کشورها اکنون در پی آن است که شبکه پرس تی وی را بدلیل انتشار یک جمله خبری ده ثانیه‌ای یکصد هزار پوند جریمه کرده و مجوز پخش آن را در اسکای لغو کند.
در نامه رئیس شبکه پرس تی وی به رئیس افکام آمده است: موسسه شما نماینده دولتی است که به حقوق انسان‌های بیشماری از ملیت‌های مختلف تجاوز کرده و آنها را در معرض قتل و کشتار قرار داده است.
در این نامه تصریح شده است، افکام در خصوص پوشش خبر مزورانه و گمراه کننده شبکه چهار انگلیس که پرس تی وی آن را بر ملا کرد رسیدگی نکرده اما در راستای تنبیه پرس تی وی برای پخش حقیقت در خصوص همان رویداد جریمه مالی سنگین و لغو مجوز پخش، حتی پا را از گلیم خود فراتر گذارد.
در نامه رئیس شبکه پرس تی وی همچنین آمده است، تناقص آشکاری در شیوه برخورد افکام با پرس تی وی مشاهده می‌شود.
سرافراز در نامه خود آورده است، افکام مجوز پخش را لغو می‌کند چرا که تشخیص داده است پرس تی وی در لندن کنترلی بر پخش شبکه ندارد با این حال همزمان افکام پرس تی وی در لندن را به جریمه نقدی محکوم می‌کند بدلیل پخش جمله‌ای که خود افکام می‌گوید کنترلی روی آن نداشته است، شما(اد ریچاردز) چه پاسخی برای این عملکرد تناقص آمیز خود دارید.
سرافراز در نامه خود به اد ریچاردز تاکید میکند، گمان باطل دیگری که به نظر میرسد و افکام از آن رنج میبرد این باور وهم آلود است که با لغو مجوز میتواند پرستیوی را از پخش حقیقت درباره رژیم سلطنتی انگلیس باز دارد اما، همانگونه که پیشتر خاطرنشان شد، هرگونه کوششی برای پنهان کردن حقیقت از مردم انگلیس تلاشی باطل است و آنانکه بخواهند صدای متفاوت ما را بشنوند علیرغم کوششهای شما راهی برای آن پیدا خواهند کرد.