تلاش کنست برای تصویب قانون تبعیض قضایی علیه فلسطینیان

پارلمان رژیم صهیونیستی در قرائت اولیه، لایحه‌ای را تصویب کرد که با اعمال تبعیض قضایی علیه فلسطینیان، مانع شکایت آن‌ها به دیوان عالی می‌شود.

طرح ممانعت از دسترسی فلسطینیان به دیوان عالی رژیم صهیونیستی در موارد شکایت و ارائه دادخواست علیه صهیونیست‌ها، در اولین جلسه قرائت در «کنست» تصویب شد.

این لایحه که با حمایت نمایندگان راست‌گرای پارلمان رژیم صهیونیستی تدوین شده، بسیاری از پرونده‌های شکایات فلسطینی‌ها از صهیونیست‌ها را به دادگاه‌های محلی ارجاع می‌دهد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» هدف اصلی این طرح شکایات مطرح شده درباره تصرف غیرقانونی اراضی فلسطینیان در منطقه ج. کرانه باختری است و نمایندگان راست‌گرا امیدوارند این طرح تعداد شکایات از صهیونیست‌ها را کاهش دهد.

در حالی که پیشنهاد دهندگان این لایحه، از جانب‌داری دیوان عالی از شاکیان فلسطینی نگران هستند، نمایندگان مخالف این طرح، آن را یکی دیگر از اقدامات برای تضعیف قدرت و استقلال دیوان عالی و همچنین در راستای محقق کردن الحاق کرانه باختری است.

«آیلت شاکد» که تمایلش برای پاک کردن خط سبز (مناطق پیش از تعیین مرز سال ۱۹۶۷) بر همگان آشکار شده، در حمایت از این لایحه گفت: «کنست امروز گام بزرگی برای عادی کردن زندگی در کرانه باختری برداشت. حق زندگی (صهیونیست‌ها) در کرانه باختری کمتر از حق زندگی دیگران نیست».