اعتراف آمریکا به افزایش حملات علیه شیعیان در افغانستان

کمیسیون آمریکا در امور آزادی دینی در گزارش سالانه خود اعلام کرد که در سال 2017 میلادی شیعیان افغانستان بارها قربانی حملات خونین و گروگان‌گیری بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که گروه تروریستی داعش مسئولیت بیشتر حملات علیه شیعیان افغانستان از جمله حملات جولای و نوامبر سال 2016 را به عهده گرفته که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 500 نفر شد.

این کمیسیون با اشاره به حملات متعدد تروریست‌های داعش به مساجد شیعیان و مراسم عاشورا نیز اظهار داشت که گزارش‌هایی مبنی بر ناکامی دولت برای تامین امنیت لازم در مناطق شیعه‌نشین وجود دارد.

این نهاد وابسته به دولت آمریکا در حالی از افزایش حملات داعش به شیعیان افغانستان خبر داده است که رئیس جمهور سابق افغانستان، برخی نمایندگان پارلمان و کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی بر این باورند که این گروه تروریستی توسط آمریکا هدایت و حمایت می‌شود.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان بارها ضمن اشاره به پرواز بالگردهای ناشناس برای حمایت از داعش در آسمان این کشور تاکید کرده بود که شواهد بسیاری از حمایت پایگاه‌های نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از داعش وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد که اهداف واشنگتن از حمایت داعش در افغانستان به این کشور محدود نمی‌شود و اهدافی فراتر از افغانستان و ایجاد بحران در کشورهای منطقه در میان است.