بشار اسد: نیرو‌های آمریکایی به هر شکلی شده از سرزمین سوریه بیرون رانده خواهند شد

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه اختصاصی با شبکه راشاتودی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی به هر شکلی شده است از سرزمین سوریه بیرون رانده خواهند شد.

بشار اسد افزود: همه سوریه را آزاد خواهیم کرد و آمریکایی‌ها باید سوریه را ترک کنند و در نهایت ترک خواهند کرد.

وی تاکید کرد: پس از آزادسازی حلب و دیرالزور و اکنون دمشق، آمریکا برگ برنده هایش را که مهمترین آن جبهه النصره بود از دست داده است.

بشار اسد اعلام کرد: با هر پیشروی ارتش سوریه، دشمنان سوریه و مخالفانش در غرب به فرماندهی آمریکا تلاش می‌کنند زمان پایان جنگ را طولانی‌تر کنند.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: برخلاف اظهارات اسرائیل، نیروهای ایرانی در سوریه نیستند فقط مستشاران نظامی ایران در سوریه حضور دارند.

بشار اسد: نیرو‌های آمریکایی به هر شکلی شده از سرزمین سوریه بیرون رانده خواهند شد

بشار اسد ادامه داد: اسرائیل احساس ترس و هراس می کند چرا که عزیزترین‌های خود در سوریه یعنی جبهه النصره و داعش را از دست داده است.

وی اظهار کرد:  پس از برملا شدن این رسوایی و اینکه اطمینان حاصل شد جبهه النصره بخشی از شبکه القاعده است آمریکا به دنبال برگ برنده دیگری است که آن هم نیروهای سوریه دموکراتیک هستند.

بشار اسد گفت: با نیروهای سوریه دمکراتیک با دو گزینه یکی از طریق مذاکرات و دیگری از طریق توسل به زور رفتار خواهد شد. اگر مذاکرات با نیروهای سوریه دموکراتیک شکست بخورد برای آزادسازی مناطق تحت کنترل آنان به زور متوسل خواهیم شد.

وی اعلام کرد: اگر تروریست ها از کمک خارجی بهره‌مند نمی شدند، مقامات سوریه می توانستند ظرف یک سال به حضور تروریست ها در کشور پایان دهند. هر عملیات موفق، هر پیروزی، هر منطقه آزاد شده ما را به پایان مناقشه نزدیک می کند، من همواره می گویم که بدون دخالت خارجی، ما کمتر از یک سال برای پایان دادن به این مناقشه نیاز داشتیم.

بشار اسد ادامه داد: مناطقی را که در کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است خواه آمریکایی ها در این مناطق حضور داشته باشند یا حضور نداشته باشند آزاد خواهیم کرد.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما در آستانه درگیری مستقیم بین نیروهای روسی و آمریکایی بودیم اما به لطف خردورزی روسیه و نه آمریکا از این درگیری عبور کردیم. سوریه به تقویت دفاع هوایی خود برای مقابله با حملات هوایی اسرائیل ادامه خواهد داد.