نقشه شوم امارات برای گسترش هرج و مرج در تعز

روزی نیست که شهر تعز در مرکز یمن شاهد عملیات‌های تروریستی نباشد و روند این عملیات‌ها در سایه هرج و مرج امنیتی و درگیری‌های مستمر که توسط گروه‌ها و باند‌های مسلح برخوردار از حمایت امارات اداره می‌شود، به شکل نگران کننده‌ای تشدید شده است.

سیاستمداران یمنی می‌گویند که امارات در حال انتقال تجربه خود در عدن واقع در جنوب یمن به تعز است تا از طریق گسترش هرج و مرج و اقدامات تروریستی در این شهر از طریق نیرو‌های حامی خود، دامنه سلطه خود بر تعز را گسترش دهد. دلیل این اقدام امارات، مخالفت رسمی و مردمی با طرح ابوظبی برای ایجاد کمربند امنیتی خود در تعز مانند استان‌های جنوبی مین است.

شهر تعز طی روز‌های گذشته شاهد چندین اقدام تروریستی بوده که نظامیان و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن را هدف قرار داده است و این در حالی است که گروه موسوم به گردان‌های "ابوالعباس" که برخوردار از حمایت‌های امارات است و توسط تروریستی به نام "عادل الفارغ" اداره می‌شود، به انجام این اقدامات تروریستی متهم هستند. امارات از طریق این اقدامات تروریستی در تعز به دنبال به شکست کشاندن طرح دولت فراری و مستعفی یمن برای توسعه دامنه خود در این شهر است.

به گفته ناظران، مسئول اقداماتی که گردان‌های ابوالعباس در تعز انجام می‌دهند، دولت فراری یمن است، زیرا این دولت می‌بایست بعد از قرار گرفتن گردان مذکور در فهرست تروریسم کشور‌های عربی خلیج فارس و آمریکا، فعالیتش را در داخل ارتش تعلیق و آن را مجبور به تحویل تجهیزات نظامی می‌کرد.

بر اساس اطلاعات از سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۲۵۰ تن از مزدوران عبدربه منصور هادی به دست اشخاصی که ناشناس معرفی شده‌اند، کشته شده‌اند.

یاسین التمیمی نویسنده و تحلیلگر سیاسی معتقد است ترور‌هایی که شهر تعز شاهد آن است جدیدترین قسمت از سریال توطئه علیه مزدوران عبدربه منصور هادی و مقاومت مردمی در تعز است و سناریوی مرگباری است که در عدن حاکم شد و اینک ابوظبی برای اجرای این سناریو در تعز تلاش می‌کند.

محافل زیادی در تعز بر این باورند که عامل ادامه هرج و مرج امنیتی در تعز، امارات است و این کشور ابوالعباس را برای تحمیل واقعیت جدیدی بر این شهر پ. به میدان فرستاده است تا بتواند کمربند امنیتی مورد نظر خود را برای نفوذ بر مناطق یمن ایجاد کند.