به نوشته روزنامه کیهان ،سايت بي بي سي فارسي در نوشته اي به قلم مرتضي كاظميان از اعضاي جديداً متواري گروهك ملي مذهبي (پناهنده پاريس) نوشت: اين انتخابات بي نتيجه است.
انتخابات مجلس نهم با هر کمیت شرکت کنندگان، بحران مشروعیت نظام را دوا نمی کند… بعید است ناظران منصف در داخل و خارج ایران، انتخابات مجلس را به مثابه پشتوانه ای دموکراتیک برای نظام سیاسی مورد داوری قرار دهند.

نه صف های طویل سازمان دهی شده با تبلیغات رسانه ملی و انواع و اقسام شورانگیزی ها و تهییج شهروندان جبران و نیز پول نفت هزینه شده، و نه نتایج رسمی که وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام و تایید کنند، هیچ کدام مقبولیت و مشروعیت به همراه نخواهد داشت.

بی بی سی پیش از این طی مقالات و مصاحبه های مختلف از جمله از سوی همین عضو گروهک ملی مذهبی - با پیش کشیدن بحثتحریم سعی کرده بود بر میزان مشارکت تاثیر بگذارد اما حالا که قرائن، خلاف توقعات سرویس ام آی ۶ را نشان می دهد، بی بی سی با وقاحت می نویسد: حتی اگر شهروندان به هر دلیل حضوری پررنگ در این انتخابات داشته باشند(!) به دلیل ماهیت غیردموکراتیک حاکمیت کمتر کسی میزان مشارکت در این انتخابات را پشتوانه ای مشروعیت بخش خواهد دانست.

گروهك هاي ضدانقلاب و رسانه هاي بيگانه پيش از اين مدعي شده بودند تحريم انتخابات مشروعيت جمهوري اسلامي ايران را زير سؤال خواهد برد.