۲۵ ژانویه در مصر روز عید ملی اعلام شد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری مفکره الاسلام، شورای عالی نظامی در مصر در تصمیمی روز ۲۵ ژانویه و آغاز انقلاب مردمی این کشور علیه حاکمیت استبدادی حسنی مبارک را روز عید ملی اعلام کرد.

سرتیپ " اسماعیل عتمان " مدیر کل امور معنوی در نیروهای مسلح و عضو شورای نظامی مصر با اعلام این مطلب تاکید کرد که این روز نیز مانند سالروز انقلاب این کشور در روز ۶ اکتبر سال ۱۹۷۳ و انقلاب ۲۳ ژولای در سال ۱۹۵۲ به روزهای ملی این کشور اضافه می شود.

عتمان در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که نیروهای نظامی جشن بزرگی را در روز ۲۵ ژانویه جاری به همین مناسبت برگزار خواهند کرد که با بزرگی این روز به عنوان بزرگترین اتفاق مرحله کنونی مصر تناسب داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد که بیش از یک سوم نیروهای ارتش از زمان انقلاب ژانویه به این طرف تغییر کرده و جوانان انقلابی وارد ارتش شده اند، انقلاب مصر همچنان بزرگترین انقلاب مسالمت آمیز در جهان است و اتفاقاتی که در طول این یک سال روی داده بر مسالمت آمیز بودن این انقلاب تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

شورای نظامی مصر به علت مواضع غربی خود از سوی مردم این کشور طرد شده و مردم در تظاهرات میلیونی خود که به انقلاب دوم معروف شده، خواستار برکناری شورای نظامی و واگذار کردن به دولت منتخب مردمی هستند، این در حالی است که شورای نظامی همچنان قصد دارد به حاکیت خود ادامه دهد و با سوء استفاده از آن چیزی که جشن مردمی در سالروز انقلاب این کشور نامیده، مردم را از تظاهرات میلیونی در این روز بازدارد.