تحرکات آمریکا برای احداث پایگاه نظامی در لیبی

برخی کارشناسان و مسئولان لیبی تحرکات آمریکا برای وارد کردن شماری از نیرو‌های این کشور به لیبی به بهانه آمادگی برای برگزاری انتخابات و با هدف زمینه‌سازی برای احداث پایگاه نظامی را فاش کردند.

«أحمد الصویعی» سخنگوی سابق سازمان‌های جامعه مدنی گفت که تمایل آمریکا برای احداث پایگاه در لیبی تازگی ندارد و به گذشته بازمی‌گردد و آمریکا همواره برای تحقق این امر تلاش می‌کند، اما گسترش سلاح در لیبی در حال حاضر می‌تواند خطرات بزرگی برای نیرو‌های آمریکایی به دنبال داشته باشد.

الصویعی در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: بعید نیست آمریکا برگزاری انتخابات لیبی را بهانه‌ای برای ورود به این کشور قرار دهد و این کار نیز با هماهنگی برخی طرف‌های لیبیایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد که ملت لیبی هرگز وجود هیچ‌گونه نیروی بیگانه در خاک کشور خود را تحت هر بهانه‌ای که باشد، نمی‌پذیرد و این ملت که در دوره گذشته چندین سال وارد نبرد برای اخراج نیرو‌های اشغالگر از خاک لیبی شد، هرگز راضی نمی‌شود بار دیگر اشغالگران به کشور بازگردند.

یک منبع مسئول در فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در آفریقا (افریکوم) در مصاحبه با روزنامه الشرق الأوسط گفته بود که «مشارکت نیرو‌های آمریکایی در تأمین امنیت روند انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی آینده در لیبی مطرح است.»