ترامپ تهدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از همپیمانان آمریکا خواست تعرفه‌ها و موانع پولی‌ خود را بردارند، در غیر این صورت این کشور تعرفه‌های بیشتری علیه آنان اعمال می‌کند.

در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: لطفا به (جاستین) ترودو، نخست وزیر کانادا، و (امانوئل) مکرون (رئیس جمهور فرانسه) بگویید آن‌ها در حال اعمال تعرفه‌های هنگفتی بر آمریکا و ایجاد موانع غیرپولی هستند. مازاد تجاری اتحادیه اروپا با آمریکا ۱۵۱ میلیارد دلار است و کانادا کشاورزان ما و دیگران را بیرون (از بازار) نگاه می‌دارد. منتظریم فردا (در نشست گروه هفت) آن‌ها را ببینیم.

او در پیام دیگری آورده است: «نخست وزیر ترودو خیلی عصبانی است، به رابطه‌ای که آمریکا و کانادا طی سال‌های متمادی داشته و همه موارد دیگر اشاره می‌کند، اما به این حقیقت اشاره نمی‌کند که آن‌ها بیش از سیصد درصد تعرفه بر لبنیات اعمال کرده و به کشاورزانمان صدمه زده‌اند و کشاورزی ما را از بین برده‌اند.»

رئیس جمهور آمریکا در پیام دیگری نوشت: چرا اتحادیه اروپا و کانادا سال‌هاست مردم را از این امر مطلع نمی‌کنند که از تعرفه‌های تجاری هنگفت و موانع تجاری غیرپولی علیه آمریکا استفاده کرده‌اند. این رویکرد در قبال کشاورزان، کارگران و شرکت‌های ما ناعادلانه است. تعرفه‌ها و موانع (پولی‌تان) را بردارید در غیراینصورت ما تعرفه‌های بیشتری بر شما اعمال می‌کنیم.