چشم "ترامپ" به جمال "اون" روشن شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از دیدار امروز خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به خبرنگاران گفت: من احساس خیلی خوبی دارم که بحثهای خوبی خواهیم داشت و بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود. ما (آمریکا و کره شمالی) رابطه‌ای فوق‌العاده خواهیم داشت؛ من (به این مسئله) شک ندارم.

کیم جونگ اون خطاب به ترامپ گفت: رسیدن به این مرحله کار ساده ای نبود...تعصبات و اقدامات قدیمی مانعی برای حرکت رو به جلو ما بودند اما ما به تمام آنها فائق آمدیم.

رهبر کره شمالی گفت: ما به تمام بدبینی‌ها و گمانه زنی‌ها درباره این نشست فائق آمدیم و معتقدم که این مسئله برای (دستیابی) به صلح مناسب است.

به گزارش رویترز، دیدار دو جانبه ترامپ و کیم 41 دقیقه به طول انجامید و سپس دو طرف به همراه مقامات بلندپایه دولتهای خود بر سر یک میز نشستند.

به گزارش فارس، در زیر جزئیات مهم این دیدار را مشاهده میکنید:

 

8:07 خبرگزاری یونهاپ نوشت، هیات‌های آمریکایی و کره شمالی نشست دوجانبه با حضور سران را به پایان رسانده و جلسه ناهار کاری را آغاز کردند.

7:24 خبرنگار بلومبرگ از جلسه سران و مقامات آمریکا و کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جلسه دوم با رئیس جمهور آمریکا گفته است: «من فکر می‌کنم این (نشست) مقدمه‌ خوبی برای صلح خواهد بود». ترامپ هم در ادامه گفت که وی هم این‌چنین فکر می‌کند و افزود که آن‌ها مسایل را حل کرده و موفق خواهند شد.

6:45 خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی به همراه نخست وزیر و دیگر مقامات سئول، نشست سنگاپور را دنبال می‌کند و اظهار امیدواری کرد، نشست کیم و ترامپ موفقیت‌آمیز باشد و افزود این موفقیت می‌تواند به شبه جزیره عاری از تسلیحات اتمی بیانجامد.

6:30 خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، دیگر مقامات آمریکایی و کره شمالی به سران دو کشور برای ادامه گفت‌وگوها ملحق شدند.

6:25 جلسه تک نفره سران آمریکا و کره شمالی به پایان رسید. ترامپ بعد از اتمام این جلسه، آن را خیلی خیلی خوب عنوان کرد و گفت آن‌ها «روابطی عالی» دارند و پیش‌بینی کرد که وی و کیم جونگ اون مشکل بزرگ و معمای غیرقابل حل را حل خواهند کرد.

6:07 شبکه راشا تودی میگوید که دستور کار مذاکرات غیراتمی کردن شبه جزیره کره و معاهده صلح میان دو کشور است.

5:48 دونالد ترامپ نیز در بدو مذاکرات به خبرنگاران گفت که پیش بینی می‌کنم روابط خوبی با کیم جونگ اون داشته باشم، احساس خوبی دارم. وی گفت امیدوار است که مذاکرات ثمربخش باشد و به نتیجه مطلوب برسد.

5:47 کیم جونگ اون در حضور ترامپ طی سخنانی کوتاه پیش از آغاز مذاکرات محرمانه به خبرنگاران گفت رسیدن به اینجا راحت نبود موانع زیادی سر راه بود که ما بعد از فائق آمدن به این موانع توانستیم در اینجا حاضر شویم.

5:35 دونالد ترامپ و کیم جونگ در محلی که تدارک دیده شده بود با یکدیگر دست دادند و خوش و بش کردند. رهبران آمریکا و کره شمالی پس از دست دادن در مقابل عکاسان و دوربینهای خبری عازم محل دیدار دوجانبه شدند. خبرنگاران حاضر در محل میگویند کیم جونگ اون هنگام دست دادن به ترامپ گفته است که از دیدار شما بسیار خوشبختم.

- طبق بیانیه کاخ سفید، کیم جونگ اون و ترامپ قرار است به صورت خصوصی و فقط با حضور یک مترجم ابتدا گفتگو کنند و سپس وزرای خارجه و دیگر اعضای هیات همراه به آنها ملحق شوند.

5:15 ترامپ در توئیتی پیش از نشست با کیم جونگ اون اعلام کرد لری کادلو مشاور ارشد اقتصادی وی دچار حمله قلبی شده است.

5:03 خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات میگویند که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به فاصله کمی از هم وارد محل مذاکرات شدند.

4:45 کیم جونگ اون نیز هتل محل اقامت خود برای دیدار با ترامپ ترک کرد.

4:27 دونالد ترامپ به همراه تیم حفاظتی و اسکورت خود هتل «شانگری لا» در جزیره توریستی «سانتوسا» را به مقصد محل مذاکرات ترک کرد.

شایان ذکر است؛ کیم جونگ اون و دونالد ترامپ از روز دوشنبه برای برگزاری این نشست وارد سنگاپور شده بودند و هر کدام دیدارهایی با مقامات سنگاپور برگزار کرده‌اند. نخست وزیر سنگاپور گفته بود که برگزاری این دیدار 20 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که عمده آن صرف مسائل امنیتی میشود.