یمنی‌ها ناوچه اماراتی را شکار کردند

محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که به شکر خداوند یک ناوچه ائتلاف متجاوز آمریکایی – سعودی و هم پیمانانش هدف قرار گرفت و الان در مقابل "غلیفقه" در آتش می سوزد و دیگری نیز به سمت "زقر" فرار کرد.

وی در عین حال اشاره نکرد که این ناوچه متعلق به امارات بوده یا عربستان.

این در حالی است که یک منبع در نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شبکه تلویزیونی المسیره گفت: ناوشکن اماراتی با دو فروند موشک دریای هدف قرار گرفت و آتش از آن شعله میکشد و تلاش متجاوزان برای نجات سرنشینان آن ادامه دارد.

منابع یمنی در این باره گزارش دادند دو ناوچه اماراتی حامل نیرو و تجهیزات در ماموریت پیاده کردن نیرو در نزدیک سواحل یمن بودند.

وی افزود: در عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن یکی از این ناوشکن ها در مقابل منطقه غلیفقه منهدم و دیگری مجبور به فرار به سمت جزیره زقر شد.

این منبع نظامی تصریح کرد: ستون های دود بر فراز ناوچه منهدم شده، قابل مشاهده است.

این در حالی است که به گزارش المسیره همزمان یگان موشکی انصار الله یمن با شلیک یک فروند موشک بالستیک از نوع بدر۱ شهر نظامی الفیصل واقع در جیزان عربستان را هدف قرار داد.

همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک حمله غافلگیرانه دیگری مواضع مزدوران ائتلاف سعودی در مناطق الجسیمه و تبه العلم در استان البیضاء واقع در جنوب شرق صنعاء را هدف قرار دادند که به دنبال آن دهها تن از آنها به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند.