پدیده‌ای که ابهت رژیم صهیونیستی را شکست!

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موشه کحلون، وزیر دارایی اسرائیل طی سفر به یکی از شهرک‌های این رژیم در نوار غزه ضمن اعلام نگرانی نسبت به بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینیان، گفت: ارتش یک راه حل برای این اقدام جدید از سوی مردم غزه، پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اگر ارتش اسرائیل راه حلی برای این موضوع پیدا نکند، ما در یک وضعیت کاملا متفاوت قرار خواهیم گرفت.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه تأکید کرد: دولت در رابطه با این اقدام فلسطینی‌ها هیچ پیشرفتی به دست نیاورده است.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت که در پی بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زایی که شهروندان فلسطینی از نوار غزه به هوا می‌فرستند ۱۵ مورد آتش سوزی در باغ‌ها و مزارع شهرک نشینان صهیونیست در شهرک‌های اطراف نوار غزه به وقوع پیوسته است.

رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با این بادبادک‌ها سه شنبه نشستی را در مقر نیروی هوایی در هرتزلیا برگزار کرد.

در همین راستا، روزنامه "اسرائیل الیوم" گزارش داد: شرکت کنندگان در این نشست که تعداد زیادی از مهندسان نرم‌افزار و هواپیمایی و کارشناسان فناوری نیز در آن حضور داشتند، درباره ایجاد یک واحد جدید برای شکار بادبادک‌های کاغذی آتش‌زا قبل از فرود به شهرک‌های اسرائیل، بحث و گفت‌وگو کردند.

این روزنامه به نقل از یکی از افسران شرکت کننده در این نشست، نوشت: ما تعداد زیادی از خلبانان را برای تشکیل این واحد استخدام می‌کنیم.

مدتی است شهروندان فلسطینی سلاح جدیدی را برای مقاومت در برابر اشغالگران به کار می‌گیرند. این سلاح همان بادبادک‌های کاغذی است که با خود شیشه‌های مشتعل حمل می‌کنند.