به گزارش پرس تی وی، درياسالار جيمز ماتيس، رئيس ستاد فرماندهي ارتش امريکا، اواخر سال گذشته (۲۰۱۱ ميلادي) اعزام نيروي نظامي به کويت را تاييد کرد.

ماتیس ادعا کرد هدف از آرایش این نیروها نظارت بر ایران و آمادگی در برابر تهدیدهای احتمالی در منطقه است.

این در حالی است که اعزام اخیر نیروهای امریکایی به کویت، حضور نظامیان تحت امر امریکا در منطقه در کشورهایی همچون افغانستان و عراق را تقویت می‌کند.

خروج کامل نظامیان امریکایی از عراق مدتی قبل صورت گرفته است، اما استقرار هزاران نظامی امریکایی در سفارت واشنگتن در بغداد از قصد این کشور برای حضور نظامی گسترده در منطقه حکایت دارد.

همچنین، واشنگتن اواخر سال گذشته(۲۰۱۱ میلادی)، امارات متحده عربی را با هدف اختلال در فعالیت‌های هسته‌ای مخفی به جنگ‌افزارهای پیشرفته امریکایی مجهز کرد.

در همین حال، ارتش ایران چندی پیش یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین امریکایی را که از مرز هوایی افغانستان به داخل ایران گذر کرده بود بدون کمترین آسیب به زمین نشاند.

امریکا و هم‌پیمانان این کشور به همراه رژیم اسرائیل ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند؛ مخالفان برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با استفاده از این اتهامات شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کردند چهار دور تحریم علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

واشنگتن و رژيم تلآويو همچنين همواره با ادعاي نظامي بودن برنامه هستهاي ايران، تهران را با "گزينه" اقدام نظامي تهديد کردهاند.