وقتی تهدید حزب الله، رژیم صهیونیستی را ترساند

امیر بوحبوط تحلیلگر مسایل نظامی در پایگاه خبری عبری زبان «والا» به نقل از منابع امنیتی که آن‌ها را آگاه و بلندپایه خواند، اعلام کرد تهدید‌های سید حسن نصرالله، تهدید‌های واقعی برای جبهه داخلی اسرائیل هستند و با توجه به تهدید‌های مکرر حزب‌الله لبنان، جبهه داخلی اسرائیل تدابیر و اقداماتی را با هدف تدارک و آمادگی برای مقابله با سناریو حمله به انبار‌های مواد خطرناک مانند آمونیاک، نیتروژن و باریم در پیش گرفته است.

این تحلیلگر صهیونیست درباره جزئیات این امر به نقل از منابع بلندپایه و آگاه صهیونیستی توضیح داد جبهه داخلی اسرائیل در روز‌های اخیر با مشارکت تیم‌های فنی و امنیتی احتمال حمله مستقیم به انبار‌های مواد خطرناکی، چون آمونیاک، نیتروژن و باریم را برای اولین بار و به شکلی ویژه مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد.

در چارچوب این آزمایش که در منطقه النقب انجام گرفت مسئولان نظامی مختلف مواد منفجره را در نزدیکی انبار‌های حاوی مواد خطرناک آزمایش کردند تا میزان تخریب احتمالی انفجار این انبار‌ها را برآورد کنند.

بر اساس اطلاعات و داده‌هایی که از سوی مسئولان بخش‌های مختلف جمع‌آوری خواهند شد، نتیجه‌گیری صورت خواهد گرفت و دستوراتی در رابطه با نحوه تعامل با شرایطی مشابه صادر خواهد شد.

این تحلیلگر مسایل نظامی اسرائیل افزود: در دو سال اخیر جبهه داخلی اسرائیل محل استقرار این انبار‌ها را تعیین کرده و یک بررسی ویژه درباره راه‌های دفاع از این مراکز و تاسیسات حساس انجام داده است، همچنین دستورالعمل‌هایی درباره نحوه اقدام در مواقع فوق‌العاده و زمانی که حجم مواد خطرناک زیاد باشد، صادر شدند.

بوحبوط تاکید کرد سید حسن نصرالله تهدیدات خود را در خصوص شلیک موشک به سمت انبار‌های آمونیاک در حیفا افزایش داده است و این در حالی است که اصابت یک موشک به این انبار‌ها معادل انفجار یک بمب هسته‌ای است و جان صد‌ها هزار نفر را تهدید می‌کند.

در همین خصوص شبکه‌های خبری ۱۲ و ۱۳ تلویزیون عبری زبان رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی سیاسی فاش کردند، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، برای اولین بار امکان انتقال همه کارخانه‌های دارای ذخایر آمونیاک و پتروشیمی از خلیج حیفا به دیگر مناطق اسرائیل به ویژه صحرای النقب را با هدف جلوگیری از وارد آمدن تلفات جانی و خسارت‌های مالی در اثر حملات احتمالی حزب‌الله بررسی کرده است.